کد خبر: ۲۳۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 05
پس از بازدید های فنی و طولانی مدت هیات لبنانی از کارخانه های داروسازی و مراکز بهداشتی ایران، از دانش، توان و امکانات ایران به ویژه در حوزه داروسازی، شگفت زده شدم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت عمومی لبنان گفت: ایران کشور دوم ما است و روابط ایران و لبنان به عنوان دو کشور پیوند خورده و دوست قدیمی، تاریخ دیرینی دارد و تلاش ما این است که روابط دوستانه دو کشور را به ویژه در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی، استحکام بخشیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر جمیل جبق در دیدار دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در ستاد وزارت بهداشت ایران، اظهار داشت: پس از بازدید های فنی و طولانی مدت هیات لبنانی از کارخانه های داروسازی و مراکز بهداشتی ایران، از دانش، توان و امکانات ایران به ویژه در حوزه داروسازی(Pharmacy)، شگفت زده شدم.

وی یادآور شد: بازدیدهایی از مراکز و خانه های بهداشت روستایی داشتیم و شگفت زده و مطلع شدیم که ایران در پوشش خدمات بهداشتی اولیه پیشتاز کشورهای منطقه است.

وزیر بهداشت عمومی لبنان یادآور شد: امروز از آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو بازدید کردیم و وجود آن برای تمام کشورها به ویژه کشورهای منطقه را یک نیاز مبرم می دانم و در تلاش هستیم که نمونه ای از این آزمایشگاه که تمام مواد غذایی، دارو و آب را کنترل می کند در لبنان ایجاد کنیم چون گام بسیار مهمی برای سلامت شهروندان است.

دکتر جبق در پایان خاطرنشان کرد: از چندین بیمارستان ایران بازدید کردم و مشاهده کردم که ایران آمادگی دارد که به متخصصان لبنانی که در ایران تحصیل می کنند و همچنین دانشجویان لبنانی، تحصیلات تکمیلی و دوره های تخصصی را ارائه کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: