کد خبر: ۲۳۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 05
شعار وزارت بهداشت این است که هر خانه یک پایگاه سلامت باشد چون تا زمانی که سلامت را خانه محور و جامعه محور نکنیم، توفیقی نخواهیم داشت
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: برای اولین بار در کشور توانستیم فشارخون 30 میلیون و 700 هزار نفر از مردم ایران(معادل 75 درصد از جمعیت هدف 30 تا 70 سال) را با کمک همکاران مان در حوزه سلامت و خارج از نظام سلامت ثبت کنیم البته شعار وزارت بهداشت این است که هر خانه یک پایگاه سلامت باشد چون تا زمانی که سلامت را خانه محور و جامعه محور نکنیم، توفیقی نخواهیم داشت.  

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی(Medical Sciences) و سازمان های تابعه و مسئولین روابط عمومی ستادی وزارت بهداشت اظهار داشت: باید در هر خانواده، به یک نفر (مادر) به عنوان سلامتیار، آموزش های لازم ارتقای سلامت در حوزه پیشگیری و اقدامات اولیه درمانی و مسائل بازتوانی را ارائه دهیم. به عنوان نمونه تعداد زیادی از بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند، در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری می شوند در حالیکه آنها نیازمند مراقبت هستند و نیازی به اقدامات پزشکی خاصی ندارند و با کمک پرستاری در منزل می توانیم این مراقبت ها را انجام دهیم.

وی افزود: امروز به مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و سازمان های تابعه وزارت بهداشت(Ministry of Health) توصیه کردم که پیوند و ارتباط عمیق تری با اصحاب رسانه داشته باشند چون اصحاب رسانه می توانند به همکاران ما کمک کنند.

وزیر بهداشت در خصوص اقدامات مربوط به مناطق سیل زده، گفت: اقدامات حوزه سلامت با اقدامات سایر حوزه ها مانند مسکن، متفاوت است و همکاران ما در وزارتخانه های مسکن، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام داده اند اما در حوزه سلامت، همکاران ما در حین سیل و گرفتاری مردم کارهای بزرگی در امدادرسانی، درمان و پیشگیری از بیماری های واگیردار، انجام دادند.
 
دکتر نمکی افزود: در ایام تعطیلات نوروز بنده 9 بار به استانهای سیل زده سفر کردم و حیرت انگیز بود که حتی یک مورد اپیدمی با توجه به گستردگی سیلاب ها و لاشه های متعفن دام و طیور نداشتیم چون همکاران ما شبانه روز تلاش کردند و سازمان جهانی بهداشت(WHO) نیز حیرت کرده بود که حتی مورد اپیدمی بیماری واگیردار در مناطق سیل زده نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خود را در راستای مرمت و بازسازی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده در سیلاب های اخیر آغاز کرده ایم و امیدواریم که تا پایان شهریور، بازسازی این واحدها به پایان برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: