کد خبر: ۲۳۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 31
فرماندار منطقه "هایلندز" شرقی در پی مرگ ۱۱ نفر در آخر هفته گذشته از لزوم اعلام وضعیت اضطراری در بیمارستانی که این مرگ و میرها در آن صورت گرفته، خبر داد
شفا آنلاین>سلامت>کارمندان وزارت بهداشت پاپوا گینه نو و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای بررسی علت مرگ ۳۵ نفری که تصور می‌شود به دلیل نوعی عفونت جان باخته‌اند به منطقه "هایلندز" این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، فرماندار منطقه "هایلندز" شرقی در پی مرگ ۱۱ نفر در آخر هفته گذشته از لزوم اعلام وضعیت اضطراری در بیمارستانی که این مرگ و میرها در آن صورت گرفته، خبر داد.

اگر چه هنوز مشخص نشده که این عفونت(Infection) کشنده چیست اما تصور می‌شود دست‌کم هشت مورد از مرگ و میرها ناشی از بیماری کلبسیلا بوده که نوعی عفونت با مقاومت بسیار بالا در برابر آنتی‌بیوتیک‌های رایج است.

فرماندار این منطقه ضمن فشار بر مقامات وزارت بهداشت برای اعلام وضعیت اضطراری اظهار داشته که این مسئله به طور معمول به دلیل عدم رعایت صحیح کنترل عفونت در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد و آن‌ها هنوز نمی‌توانند در این رابطه اظهار نظر دقیقی داشته باشند.

گفته می‌شود تا زمانی که بیمارستان اجرای مداوم و سختگیرانه اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت را ارائه دهد، این حوادث می‌تواند متوقف شود.
تیم‌های وزارت بهداشت پاپوا گینه نو و سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی و تحقیق درمورد این مرگ و میرها هستند و به زودی اقدامات کنترلی لازم را اعلام می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: