کد خبر: ۲۳۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 31
در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد موارد تشخیص سرطان در کودکان و نوجوانان تا ۱۹ سال در سراسر جهان، معادل ۴۱۶.۵۰۰ مورد بوده است
شفا آنلاین>سلامت>محققان دریافتند ابتلا به سرطان در دوران کودکی، مجموعا ۱۱.۵ میلیون سال امکان زندگی سالم را تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی از بین برده است.

به گزارش شفا آنلاین، طبق این تحقیقات ‌مرگ زودرس(Early death) عامل از دست رفتن ۹۷ درصد از این مدت زمان و کاهش کیفیت زندگی عامل از بین رفتن ۳ درصد از این زمان محسوب می‌شود.

حدود ۸۲ درصد از این مدت زمان، مربوط به کودکان در کشورهای فقیر است که بالغ بر ۹.۵ میلیون سال است. همچنین حدود ۹۰ درصد از کودکانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند، ساکن کشورهای با درآمد متوسط و پایین هستند.

بر اساس یافته‌های این پژوهش، کودکان ساکن کشورهای ثروتمند نرخ بقای بالاتری دارند و حدود ۸۰ درصد از آن‌ها در یک دوره ۵ ساله بعد از تشخیص سرطان(Cancer) به حیات خود ادامه می‌دهند. اما در کشورهای با درآمد متوسط و پایین، نرخ بقا بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است و در مواردی ممکن است به کمتر از ۲۰ درصد نیز برسد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد موارد تشخیص سرطان در کودکان و نوجوانان تا ۱۹ سال در سراسر جهان، معادل ۴۱۶.۵۰۰ مورد بوده است.

به گفته محققان، این مطالعات نشان می‌دهد توجه به میزان ابتلا به سرطان در کودکی نقش مهمی در تدوین سازوکارهای لازم برای مقابله جهانی با بیماری‌های آنکولوژی و سلامت کودکان دارد. بهبود نرخ بقای کودکان مبتلا به سرطان مستلزم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای بهبود کارکرد سیستم‌های سلامتی و افزایش ظرفیت این سیستم‌ها برای تشخیص زودهنگام سرطان و اقدام برای درمان آن است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: