کد خبر: ۲۳۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 29
بخارپز کردن سبزیجات بهترین راه حفظ مواد مغذی در سبزیجات است و سرخ کردن، پختن گوشت در کباب پز و پختن با شعله آتش در درجه حرارت بالا موجب تشکیل مواد شیمیایی سرطان زا میشود
شفا آنلاین>سلامت>فیبر بخشی از غلات، میوه ها و سبزیجات است که بدن نمیتواند آن را هضم کند . فیبرها موجب کاهش چربی خون، کاهش بروز بیماریهای قلبی<Heart disease> و کاهش بروز سرطانها بخصوص سرطان روده بزرگ میشود.طبق مطالعات انجام شده مصرف گوشت فراوری شده مثل سوسیس، کالباس، همبرگرهای آماده و…. بدلیل وجود نیتریت، نمک زیاد و مواد افزودنی سبب افزایش بروز سرطانهای معده و روده بزرگ میشود

به گزارش شفا آنلاین:.میوه ها و سبزیجات رنگارنگ غنی از مواد شیمیایی گیاهی هستند که در مبارزه با بیماریهای و تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارند. هر چه تنوع رنگی میوه ها و سبزیجات مصرفی بیشتر باشد مواد مفید بیشتری به بدن خواهد رسید؛ مصرف بیشتر میوه ها و سبزیها سبب کاهش خطر سرطان ریه، دهان، مری و روده میشود.

بخارپز کردن سبزیجات بهترین راه حفظ مواد مغذی در سبزیجات است و سرخ کردن، پختن گوشت در کباب پز و پختن با شعله آتش در درجه حرارت بالا موجب تشکیل مواد شیمیایی سرطان زا میشود.

مصرف سیر، زنجبیل، زردچوبه و ادویه کاری نه تنها باعث بهبود عطر و طعم غذا شده بلکه باعث محافظت در مقابل سرطان میشود.

برای پیشگیری از سرطان از غذاهای تازه استفاده کنید . افزایش وزن در دوران بزرگسالی با افزایش خطر سرطان مرتبط است و افرادی که اندازه دور کمرشان بیشتر باشد در معرض خطر زیادتر ابتلاء به بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای قلبی و عروقی و احتمالاً سرطان قرار دارند. بافت چربی در افراد چاق میتواند هورمونهای تولید کرده که موجب رشد سلولهای سرطانی شود.

برای کاهش وزن لازم نیست حتماً ورزشهای سنگین انجام دهید و حتی ورزش سبک نیز میتواند سبب سوزاندن کالری و کاهش خطر بیماری شود.

برای سبک زندگی سالم باید غذای مصرفی خود را کاهش و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید، سرعت خوردن غذا را کاهش داده و هر وعده خوردن شما باید ۱۵ دقیقه طول بکشد. برای رسیدن به این هدف به جای قاشقهای معمولی از قاشقهای با حجم کم و یا چنگال استفاده کنید.

اگر در طول روز به دفعات احساس گرسنگی میکنید، بهتر است در طول روز حداقل پنج وعده غذایی شامل سه وعده اصلی سبک و دو میان وعده داشته باشید.

پزشک آنلاین
 دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: