کد خبر: ۲۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 01
وزیر بهداشت در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری:
شفا آنلاین:وزیر بهداشت گفت: امیدوارم کارنامه علمی درخشان دانشجویان نمونه کشوری با کارنامه معنوی تکمیل و در خدمت مردم باشد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تجلیل ازدانشجویان نمونه کشور سال 92 که با حضور با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر علوم و رؤسای دانشگاه‌های کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت:این مراسم هجدمین دوره تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری در حوزه وزارت بهداشت است و تعداد دانشجویان برگزیده علوم پزشکی مرد در این دوره بیشتر از زنان است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان برتر علوم پزشکی از 14 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور هستند، خاطرنشان کرد: 25 دانشجوی برگزیده علوم پزشکی از بین 263 دانشجوی علوم پزشکی سراسر کشور بررسی و برگزیده شده اند.

دکترهاشمی ادامه داد: 19 نفر از این دانشجویان برگزیده مرد و 6 نفر زن و چهار نفر نیز از دانشجویان برگزیده وزارت بهداشت نیز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

وی با اشاره به اینکه از زمان شروع زندگی شهری فرمانروایان به اهمیت توسعه و ترویج دانش پی برده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از چند هزار سال از قدمت شهرنشینی می‌گذرد و در این فرصت دانشمندان بزرگی تربیت شده‌اند که نام آنها در صفحات تاریخ ماندگار شده و فخر اسلام هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه غربی ها معتقدند که ایرانی‌ها در حوزه علمی سرآمد منطقه‌اند، افزود: وزارت بهداشت و وزارت علوم با برگزاری مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه در جهت تشویق و ترغیب افراد به حوزه‌های علمی قدم برمی‌دارد. البته تعداد افراد با استعداد بی‌شمار است و فرصت مناسب برای کشف و قدردانی از تمامی این افراد نیست.

دکتر هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد که کارنامه خوب و درخشان علمی شما با کارنامه معنوی تان تکمیل شود تا بتوانید در خدمت کشور عزیزمان باشید.

بر اساس این گزارش، دکترسلیمان احمدی رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان نمونه گروه علوم پزشکی بر اساس سه معیار در حوزه پژوهش، آموزش و فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و پس از بررسی مستندات در کمیته های جداگانه در سه مرحله داوری برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

وی افزود: از میان دانشجویان نمونه کشوری، 6 دانشجو در رشته دکترای حرفه ای پزشکی ، یک دانشجو در رشته دکتری حرفه ای دندانپزشکی ، یک دانشجو در رشته دکتری تخصصی داروسازی معرفی شدند.

چهار نفر دستیار تخصصی رشته های مختلف بالینی هستند ودر رشته های دکتری تخصصی پزشکی نیز 6 نفر معرفی شده اند. در مقطع کارشناسی ارشد نیز 5 نفر و در مقطع کارشناسی نیز دو نفر مورد تقدیر قرارگرفتند.

بر اساس اعلام رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جایزه دانشجویان نمونه برای مقطع دستیاری و دکتری تخصصی معادل 6 میلیون تومان، برای دانشجویان دکتری حرفه ای و مقطع کارشناسی ارشد معادل 5 میلیون تومان و برای دانشجویان مقطع کارشناسی معادل 4.5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: