کد خبر: ۲۳۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 27
جویدن یخ می‌تواند سبب ترک برداشتن و تخریب دندان‌ها شود، علاوه بر آن حرارت نامناسب مواد غذایی می‌تواند آسیب به دندان‌ها را به دنبال داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت>برخی اقدامات نامناسب مانند جویدن یخ سبب از بین رفتن دندان ها می‌شود که شما می توانید با رعایت راهکارهایی مانع از نابودی دندان‌هایتان شوید.

به گزارش شفاآنلاین، دندان‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای بدن هستند که باید از آنها به درستی محافظت کرد، بخشی اعظمی از مراقبت‌های پزشکی مربوط به سلامت<Health> دهان و دندان می‌شود و البته با توجه به افزایش هزینه‌های دندان پزشکی باید مراقب باشیم تا حتما از راهکارهای مناسبی که می‌توانند سلامت دندان را محافظت کنند، کمک بگیریم.

در اینجا به معرفی برخی از مواردی که سبب خراب شدن دندان‌ها می‌شوند، می‌پردازیم.

جویدن یخ

جویدن یخ می‌تواند سبب ترک برداشتن و تخریب دندان‌ها شود، علاوه بر آن حرارت نامناسب مواد غذایی می‌تواند آسیب به  دندان‌ها را به دنبال داشته باشد.

 ورزش بدون استفاده از محافظ دندان

بسیاری از ورزشکاران از جمله افرادی که بکس کار می‌کنند، فوتبالیست‌ها، هاکی بازان و ورزشکاران رزمی همواره در معرض آسیب‌های دندانی قرار می‌گیرند و اصابت ضربه‌های سنگین می‌تواند منجر به شکسته شدن دندان آنها شود به همین دلیل هر یک از ورزشکارانی که به دنبال داشتن دندان‌های سالم هستند باید از محافظ دندان کمک بگیرند.

 دندان قروچه

دندان قروچه منجر به از بین رفتن دندان‌ها می‌شود بسیاری از افراد هنگام خواب و زمانی که استرس زیادی دارند کنترل خود را از دست می‌دهند و دچار دندان قروچه می‌شوند البته برای رفع این مشکل باید به پزشک مراجعه کرد و راهکارهای مناسب برای درمان<cure> دندان قروچه را از پزشک دریافت کرد.

 مواد غذایی نامناسب

از کودکی گفته‌اند که خوردن بیش از حد آب نبات و قند دندان‌ها را خراب می‌کند و در واقع این موضوع کاملا صحت دارد علاوه بر آن نوشیدن بیش از اندازه نوشابه هم برای دندان‌ها مضر است.

 باز کردن اشیا با دندان

بسیاری از افراد عادت دارند که بسته‌های مختلف را با دندان خود باز کنند باز کردن بسته‌ها با دندان باعث می‌شود دندان‌ها ترک بخورند یا بشکنند.

 تخمه خوردن

تخمه‌ها دارای پوستی سخت هستند و برای سلامت دندان مضر به شمار می‌آیند، شکستن تخمه با دندان باعث آسیب به دندان‌ها می‌شود به همین دلیل  پزشکان توصیه می‌کنند که اگر به دنبال داشتن دندان‌هایی سالم هستید باید دور تخمه شکستن را خط بکشید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: