کد خبر: ۲۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 31
شفا آنلاين-يك روان‌شناس و مشاور خانواده گفت: «انسان ذاتا، موجودي اجتماعي است و به معاشرت نياز دارد. در اين معاشرت‌ها گفت‌وگو نقش اصلي را ايفا مي‌كند؛ نوعي درددل و تخليه مكشوفات قلبي، سبك شدن و... بنابراين چرا با دست و زبان خودمان به اين نياز بشري پاسخ مثبتي ندهيم و وقتي مشكلي بين خود و همسران پيش مي‌آيد، پاي اطرافيان به‌خصوص مادرشوهر يا مادرزن را از خانه تازه بنياديافته خويش ببريم! خانه‌اي كه هنوز آنقدر سقف و ستون‌هاي محكمي ندارد كه يك زوج جوان بخواهند خودشان به‌تنهايي اداره‌اش كنند.»
به گزارش شفا آنلاين،دكتر حسين ابراهيمي‌مقدم در ادامه افزود: «رابطه يك زن و مرد كه تازه ازدواج كرده‌اند نياز به همفكري سازنده و عاقلانه والدين دارد بنابراين نبايد بدون علت موجه و به بهانه دخالت بي‌خود و بي‌جهت، پاي اين صاحبان تجربه را از خانه خويش بريد.»

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا اغلب رابطه عروس و مادرشوهر خوب نيست و از گذشته‌هاي دور تاكنون هميشه داستان اين دو مشهورين زنان عالم كه يكي جوان و آن ديگري سن و سالي را پشت سر گذاشته، ورد زبان‌هاست، گفت: «در كمك به زوجين براي رفع اين مشكل، بايد ابتدا پاره‌اي از مشكلات و اختلافات بي‌اساس و تما‌م‌نشدني آنها زير ذره‌بين قرار داده تا روشن شود كه چه عواملي باعث اين جنگ و دعواي بي‌دليل و پايه شده است. از طرفي هر كدام از طرفين نيز بايد به سهم خود وظايفي را برعهده بگيرند. در زمان كوتاهي اين جنگ و نفاق تبديل به دوستي و يكرنگي خواهد شد.»

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي آزاد در ادامه افزود: «داماد جواني كه در اين ميانه گير كرده، از طرفي احساس دين و ابراز علاقه زيادي به مادرش مي‌كند و از طرف ديگر، به همسرش علاقه‌مند است و خلاصه نمي‌تواند هنگام مشاجرات و مشكلات ايجادشده، از ميان آنها يكي را انتخاب كند. از يك طرف مادرش با رنجورنمايي او را به طرف خود مي‌كشد و از طرف ديگر عروس خانم جوان نياز شديدي دارد كه از مهر و محبت شوهرش بهره‌مند شود. در اين‌گونه مواقع، رعايت تعادل بهترين راهكار است.»

ابراهيمي‌مقدم در پاسخ به اين سوال كه مرد جوان بايد چه سياستي در پيش بگيرد تا اين هر دو جبهه را در آرامش و سكون نگه دارد، گفت: «يك مرد جوان نبايد با ازدواج خويش خانواده‌اش را فراموش كند. مراعات حد و اندازه و نگه داشتن تعادل مناسب با دوطرف، بهترين سياست است. از طرفي ديگر، مرد نبايد اين مساله را ناديده بگريد كه همسر جوان وي نيز نياز دارد كه به او توجه شود مخصوصا در ابتداي ازدواج حاضر نيست كه اين مهر و محبت را با ديگري تقسيم كند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: