کد خبر: ۲۳۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 26
درد استخوان، آرتروز مفاصل، بدشکلی استخوان، اختلال حرکت عضو مبتلا، انحنای ستون فقرات که اعصاب را تحت فشار قرار می‌دهد، بروز شکستگی با ضربه خفیف و التیام آهسته شکستگی با شکل غیرطبیعی از دسته علل این نوع بیماری هستند
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص ارتوپد گفت: بیماری پاژه سبب از بین رفتن بافت اصلی استخوان‌های بدن بروز مشکلات متعدد ناشی از این آسیب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، ذبیح‌الله حسن‌زاده متخصص ارتوپد ، درباره بیماری پاژه اظهار کرد: بیماری پاژه تداخل فرایندی بازیافت طبیعی بدن است که در آن بافت جدید استخوان<bone> به تدریج جایگزین بافت قدیمی می شود با گذشت زمان، این بیماری می تواند باعث آسیب دیدگی‌های استخوانی شود، البته این  بیماری استخوانی با پیشرفت تدریجی همراه است و به نوعی  افزایش فعالیت استخوان‌شکنی استخوان را به همراه دارد.

وی درباره نشانه ها و علائم بیماری پاژه بیان کرد: درد استخوان، آرتروز مفاصل، بدشکلی استخوان، اختلال حرکت عضو مبتلا، انحنای ستون فقرات که اعصاب را تحت فشار قرار می‌دهد، بروز شکستگی با ضربه خفیف و التیام آهسته شکستگی با شکل غیرطبیعی از دسته علل این نوع بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: از ساختار و عملکرد جفت جنین چه می‌دانید؟

این متخصص ارتوپد درباره عوامل خطرساز این نوع بیماری بیان کرد: افراد با سن بالای ۴۰ سال، احتمال بیشتری برای بروز بیماری پاژه دارند؛ مردان نسبت به زنان بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند؛ سابقه خانوادگی هم می تواند جز عوامل تاثیرگذار در ابتلا به بیماری  باشد.

علل بیماری پاژه استخوان چیست؟

وی درباره زمان مراجعه پزشک گفت: در صورت داشتن هر یک از این موارد باید به پزشک مراجعه کرد؛ وجود درد<the pain> در استخوان‌ها و مفاصل، سوزش و ضعف و تغییر شکل استخوان علل بیماری پاژه استخوان است.

متخصص ارتوپد درباره درمان پاژه افزود: بیشترین بیماران مبتلا به این اختلال به درمانی غیر از مسکن،  نیاز نخواهند داشت، گرم کردن ناحیه مبتلا با کمپرس گرم، قرار دادن قسمت آسیب دیده در آب داغ یا  استفاده از لامپ‌های گرمایی برای تخفیف درد توصیه می‌شود؛ اگر تشک خوابتان سفت نیست، یک تخته چندلایه با ضخامت ۲سانتی متر را زیر تشک قرار دهید.

وی اظهار کرد: شرایط منزل را طوری طراحی كنيد که تا حد امکان از پیشامد حوادث ناخواسته برای بیمار جلوگیری شود؛ نزدیک وان حمام نرده‌هایی نصب کنید تا با گرفتن  آن‌ها در حین حمام کردن از لیز خوردن فرد جلوگیری کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: