کد خبر: ۲۳۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 25
افراد مبتلا به واریس با انجام برخی از حرکات ورزشی به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن می توانند این عارضه را درمان کنند
شفاآنلاین>سلامت> واریس بیماری است که فرد بیشتر به دلیل ایستادن طولانی مدت و یا وراثت به آن مبتلا می شود.

به گزارش شفاآنلاین، گفتنی است بسیاری از افراد مبتلا به واریس برای درمان این عارضه از روشهای جراحی<Surgery> استفاده می کنند و یا به استفاده از جوراب های واریس روی می آورند که این موارد به یقین برای آنها بسیار سخت و هزینه‌بر خواهد بود.

به طور کلی باید در نظر داشت که استفاده از وسیله ای مانند بالشت و یا زیر پایی برای ارتفاع دادن به پا خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش علائم واریس داشته باشد به گونه ای که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از این روش خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان این بیماری به خصوص در مراحل اولیه داشته باشد.

آنچه مسلم است انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب یکی دیگر است راه های درمان واریس می‌باشد چرا که فعالیت فیزیکی کافی خود تاثیر بسزایی در عدم ابتلا به این بیماری دارد بنابراین بسیاری از کارشناسان ورزشی بر این باور هستند که افراد مبتلا به واریس با انجام برخی از حرکات ورزشی به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن می توانند این عارضه را درمان کنند.

ماساژ ملایم نیز یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای درمان واریس می باشد هر چند در این مجال باید یاد آور شد که برای درمان این عارضه تنها انجام ماساژ های بسیار ملایم توصیه می‌شود چرا که هرگونه فشار بیش از اندازه خود می تواند منجر به افزایش درد و یا ایجاد فشار بیش از اندازه  به رگ ها شود. برای انجام این کار بهتر است از فشار بر رگهای بزرگ، سلب کردن و خرد شدن جلوگیری شود همچنین هنگام ماساژ دادن، از پاشنه پا به مچ پا استفاده کنید. اگر  درد یا هر نوع ناراحتی احساس شد بلافاصله ، ماساژ  متوقف شود و پاها  را بالا نگه دارید.

بدیهی است پیروی از رژیم غذایی<diet> مناسب که حاوی ویتامین c، E و آنتی اکسیدان و فیبر نیز باشد خود می تواند تأثیر بسزایی در درمان واریس داشته باشد چراکه باید خاطر نشان کرد که ویتامین C برای تولید کلاژن و الاستین لازم است تا رگهای  قوی شوند همچنین ویتامین E باعث می شود که رگها کمتر از نوع واریس ظاهر شوند.

لازم به ذکر است که استفاده از گیاهان دارویی نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان واریس داشته باشد به عنوان مثال استفاده از عصاره انگور، روتین یا گیاه به نام گوتو کلا ، به عنوان یک درمان مناسب برای واریس شناخته می شوند که البته آنها بیشتر  در قالب قرص ها، کپسول ها یا پماد موجود هستند هر چند توصیه می شود قبل از استفاده از هر گونه گیاه دارویی با پزشک معالج مشورت شود.

یکی دیگر از روشهای متداول برای درمان  این بیماری را می توان با استفاده از جوراب های واریس عنوان کرد چرا که با استفاده از این جوراب ها خون رسانی به راحتی انجام می‌شود که این خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان این عارضه داشته  باشد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که در صورت پیشرفته شدن واریس انجام لیزر خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان این عارضه داشته باشد.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: