کد خبر: ۲۳۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 25
پیتریازیس روزه آ یک نوع بثورات خود محدود شونده است که هم در بزرگسالان و هم در کودکان اتفاق می‌افتد. پیتریازیس روزه آ بیشتر در کودکان و جوانان رایج است
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو گفت: بیماری پیتریازیس روزه آ بین سنین ۱۰ تا ۳۵ سال متداول‌تر است و در ماه‌های بهار و پاییز بیشتر اتفاق می‌افتد.

به گزارش شفا آنلاین، رویا گستری، متخصص پوست و مو درباره پیتریازیس روزه آ اظهار کرد: پیتریازیس آ، بثورات پوستی خود محدود شونده است. اگرچه بثورات می‌توانند خیلی گسترده باشند اما خود بیماری خفیفی هستند. اغلب جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. این بیماری خود به خود بدون درمان از بین می‌رود.

وی گفت: پیتریازیس روزه آ یک نوع بثورات خود محدود شونده است که هم در بزرگسالان و هم در کودکان اتفاق می‌افتد. پیتریازیس روزه آ بیشتر در کودکان و جوانان رایج است. البته بین سنین ۱۰ تا ۳۵ سال متداول‌تر است و در ماه‌های بهار و پاییز بیشتر اتفاق می‌افتد.

این متخصص پوست درباره علل این نوع بیماری تاکید کرد: این بیماری به علت دوباره فعال شدن ویروس هرپس تیپ ۶ و ۷ رخ می‌دهد که موجب روزئولای نوزادی نیز می‌شوند.

گستری گفت: ویروس و واکسن آنفولانزا گاه بیماری را فعال می‌کنند که فعال شدن ویروس در برخی افراد به علل مختلف رخ می‌دهد،  مانند واکنش به دارو‌ها، ضایعات شبیه پتیریازیس روزه در اثر داروها،  مهار کننده‌های تبدیل آنزیم انژیوتانسی، دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی، هیدروکلروتیازیدها، تربینافین، طلا ترکیبات و ضد جنون‌های آتیپیک است.
 
این متخصص پوست درباره علایم این بیماری گفت: بثورات پوستی کم‌رنگ است که اغلب به‌صورت بیضی یا گرد صورتی کم‌رنگ یا قهوه‌ای روشن در چین‌های پوستی دیده می‌شود.

ممکن است در ابتلا یک لکه پوستی بزرگتر قبل از سایر ضایعات ظاهر شود. ضایعه یک راش (قرمزی و جوش) پوستی به رنگ صورتی مایل به قرمز و فلس مانند است.

وی در ادامه افزود: اغلب پس از چند روز، لکه‌های کوچکتری روی بدن به وجود خواهد آمد. این ضایعات ممکن است طرح درخت کریسمس را در ناحیه قفسه سینه یا پشت ایجاد کنند. اول ممکن است بر روی شکم یا کشاله‌ها ایجاد شود و از آنجا به شکم و سینه و به دست‌ها می‌رسد و خارش خفیف دارند و پوسته پوسته می‌شوند. اما ممکن است موجب تب و گاه سردرد خفیف هم شود.

گستری درباره عوارض این بیماری در خانم‌های باردار گفت: در خانم‌های باردار ممکن است باعث ایجاد سقط شود و زایمان زودرس و سایر عوارض متعاقب آن و پیتریازس روزه آتیپیک ناشی از دارو‌ها باعث واکنش شدید پوستی تحت عنوان سندرم واکنش دارویی شود.
 
وی درباره راه‌های درمان پیتریازیس روزه آ بیان کرد: معمولا درمان خاصی نیاز نیست ولی آنتی هیستامین خوراکی و استروئید موضعی برای کاهش خارش مؤثر هستند. بیماری مسری نیست و بهبود معمولاً کامل و بدون باقیماندن جوش گاهی رخ می‌دهد ولی دو درصد بیماران احتمال عود دارند، از گرفتن دوش گرم هم خودداری کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: