کد خبر: ۲۳۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019July 22
زمانی که شرکتی تصمیم برای واردات استنت قلبی داشته باشد باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه کند و در صورت موافقت تجهیزات پزشکی موردنظر وارد شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان غذا و دارو باید پاسخگوی تخلفات صورت گرفته در حوزه دارو باشد.

به گزارش شفا آنلاین، حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص ارتباط عدم شفاف‌سازی و بروز تخلفات در حوزه غذا و دارو توضیح داد: زمانی که شرکتی تصمیم برای واردات استنت قلبی داشته باشد باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه کند و در صورت موافقت تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) موردنظر وارد شود.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی صورت می‌گیرد گفت: متاسفانه پس از اختصاص ارز به شرکت مد نظر نظارت دقیقی بر نوع کالای وارده نشده است.

عابدی افزود: برای واردات کالا و تجهیزات پزشکی درخواست باید در سامانه‌ای به صورت شفاف ثبت شود تا سازمان غذا و دارو و نهادهای نظارتی از مقدار ارز دریافتی باخبر باشند و موضوع واردات کالا را پیگیری کنند که از این طریق می‌توان تا حدی تخلفات را کاهش داد.

نماینده مجلس افزود: باید توجه داشتیم که ضعف‌های مدیریتی سیستم باعث بروز این تخلفات شده است، اگر سیستم مدیریتی سازمان قوی نباشد مشکلات تنها با ارایه راه حل رفع نخواهد شد و مدیر باید با برنامه‌ریزی و نظارت روند واردات را پیگیری کند.

وی گفت: سازمان غذا و دارو باید پاسخگوی این موضوع باشد که چرا پس از صدور مجوز کالا و تخصیص ارز، موضوع را پیگیری نکرده است که ارز صرف واردات(Importation) چه کالاهایی شده است، و چرا بانک مرکزی رونوشتی از میزان ارز تخصیص یافته به سازمان غذا و دارو ارایه نکرده است.

عابدی ادامه داد: دلیل عدم رسیدگی به این تخلفات نبود زیرساخت نیست، بلکه رانت‌خواری ریشه در بروز این تخلفات دارد، امیدواریم به تخلفات افرادی که در حواشی اخیر نقش داشته‌اند با قاطعیت رسیدگی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مهم نیست که تخلفات در چه زمانی رخ داده است و مسؤول مستقیم این تخلفات باید پاسخگو باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: