کد خبر: ۲۳۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019July 22
در این راستا، با همکاری مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و با بهره‌گیری از نرم افزار استارت آپی خودمراقبتی، اقدامات لازم در خصوص آموزش خدمات خودمراقبتی بیماران تنفسی و ریوی مزمن صورت می‌پذیرد
شفا آنلاین>سلامت>در جلسه سیاست‌گذاری بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه تا همزمان با آغاز هفته دولت، طرح آزمایشی شناسایی و درمان بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD)، در مراکز بهداشتی سطح یک شهرهای اجرا کننده برنامه ایراپن از جمله نقده، مراغه، شهرضا، بافت و استان مازندران اجرایی شود.

به گزارش شفا آنلاین، جلسه سیاست‌گذاری بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه، با حضور معاونین درمان، بهداشت، پرستاری و رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی، دبیر بورد فوق تخصصی بیماری های تنفسی وزارت بهداشت و نماینده انجمن فوق تخصصی ریه، در معاونت درمان برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد تا همزمان با آغاز هفته دولت، طرح آزمایشی شناسایی و درمان بیماری های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD)، در مراکز بهداشتی سطح یک شهرهای اجرا کننده برنامه ایراپن از جمله نقده، مراغه، شهرضا، بافت و نیز استان مازندران اجرایی شود.

بنابر اعلام وبدا، این طرح به صورت آزمایشی و براساس راهنماهای بالینی تدوین شده، اجرا می‌شود و در صورت نیاز خدماتی همچون پیشگیری، غربالگری، درمان و خودمراقبتی در منزل به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD) ارائه می‌شود. دو معاونت درمان و بهداشت وزارت بهداشت، به عنوان کمیته مشترک کارگروه اجرایی، مسئولیت انجام این طرح را عهده‌دار شده‌اند.

همچنین، براساس مصوبات این کارگروه، دکتر مصطفی قانعی، دبیر بورد فوق تخصصی بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت و دکتر محمدرضا مسجدی، نماینده انجمن فوق تخصصی ریه، به عنوان فوکال پوینت‌های علمی طرح پایلوت بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD) انتخاب شده‌اند تا مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی این برنامه به مراکز بهداشتی و درمانی نیز طبق برنامه، صورت گیرد.

در این راستا، با همکاری مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و با بهره‌گیری از نرم افزار استارت آپی خودمراقبتی، اقدامات لازم در خصوص آموزش خدمات خودمراقبتی بیماران تنفسی و ریوی مزمن صورت می‌پذیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: