کد خبر: ۲۳۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
این فناوری جدید امکان تشخیص سرطان سینه، پروستات و سایر انواع سرطان‌ها را با استفاده از نشانگرهای زیستی و تصاویر سه‌بعدی با وضوح دقیق‌تر از میکرون، در اختیار می‌گذارد
شفا آنلاین>سلامت> محققان دانشگاه بوستون با همکاری آکادمی علوم چین، یک شیوه جدید تصویربرداری شیمیایی با استفاده از نور مادون قرمز را توسعه دادند که امکان مطالعه دقیق بافت‌ها در ابعاد میکروسکوپی را فراهم کرده و موجب حذف جراحی‌های غیرضروری می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، این فناوری جدید امکان تشخیص سرطان سینه(Breast Cancer)، پروستات و سایر انواع سرطان‌ها را با استفاده از نشانگرهای زیستی و تصاویر سه‌بعدی با وضوح دقیق‌تر از میکرون، در اختیار می‌گذارد.

مهمترین ویژگی این فناوری جدید، سرعت بسیار زیاد آن در ارزیابی وضعیت بافت‌ها و سلول‌ها است. همچنین این شیوه امکان تصویربرداری از بخش وسیع‌تری از بافت‌ها را فراهم می‌کند که برای تشخیص اطلاعات نشانگرهای زیستی دارای اهمیت زیادی است.

این شیوه جدید به جای استفاده از نمونه‌های در حال خشک شدن از بافت و بررسی آن با طیف‌سنجی مادون قرمز، امکان مشاهده و ارزیابی سلول‌های زنده سرطانی را در اختیار محققان قرار می‌دهد. به منظور بهبود کیفیت تصویربرداری در این شیوه، از یک لیزر مادون قرمز تحریک کننده و یک لیزر نور مرئی برای مشاهده نمونه استفاده شده و سپس تفاوت بین حالت گرم و سرد این لیزرها اندازه‌گیری می‌شود.

اکنون محققان در تلاشند تا دامنه دید این فناوری را به میزانی افزایش دهند که به چند میلیمتر برسد. همچنین در تلاشند تا وضوح تصاویر به دست آمده از این شیوه را به میزانی افزایش دهند که امکان تصویربرداری از یک ویروس یا باکتری نیز فراهم شود. این قابلیت امکان تشخیص سریع واکنش باکتری‌ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ ها را فراهم خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: