کد خبر: ۲۳۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
خطاها، قضاوت‌های نادرست و واکنش‌های نامناسب انسانی را نمی‌توان به طور صددرصدی رفع کرد اما در پزشکی هدف بر این است تا جایی که امکان دارد به این هدف نزدیک شویم
شفا آنلاین>سلامت>نتایج مطالعات جدید محققان دانشگاه منچستر نشان داد که از هر ۱۲ بیمار در جهان، یک نفر قربانی خطاهای پزشکی می‌شود؛ اشتباهاتی که نیمی از آنها قابل پیشگیری هستند.

به گزارش شفا آنلاین، خطاها، قضاوت‌های نادرست و واکنش‌های نامناسب انسانی را نمی‌توان به طور صددرصدی رفع کرد اما در پزشکی هدف بر این است تا جایی که امکان دارد به این هدف نزدیک شویم.

با این وجود، نتایج مطالعات محققان دانشگاه منچستر بر سوابق بیش از ۳۳۵ هزار بیمار نشان می‌دهد که هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم.

قسمت غم‌انگیز ماجرا آن جاست که ۱۲ درصد از این اشتباهات که برخی از آنها قابل پیشگیری نیز هستند، موجب مرگ و معلولیت(disability) دائمی بیماران می‌شوند.

این خطاها که سالانه جان ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار آمریکایی را می‌گیرد، طیف وسیعی از عوامل از واکنش به داروها گرفته تا اشتباهات فاحش در حوزه جراحی از جمله انجام عمل های جراحی اشتباه را در بر می‌گیرند.

آن طور که این تیم انگلیسی می‌گوید، نیمی از این صدمات، تروماهای روانی، عفونت‌ ها و دیگر خطاهای مشابه، قابل پیشگیری بوده و هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: