کد خبر: ۲۳۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 18
به اعتقاد محققان این فناوری جدید، ما را یک گام به بازسازی اندام‌های آسیب دیده نزدیک می‌کند و پنجره امیدی برای بیماران مبتلا به DMC محسوب می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه پزشکی وین با همکاری پزشکان بیمارستان عمومی وین ایمپلنت جدیدی را ساختند که با استفاده از جریان الکتریکی موجب ترمیم بافت قلب می‌شود و امکان حذف نیاز به پیوند قلب را فراهم می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، این ایمپلنت برای درمان بیماری DMC ساخته شده که در آن بافت قلب به حدی بزرگ می‌شود که توانایی پمپاژ خون را از دست می‌دهد. این ایمپلنت که با عنوان Cardiac Microcurrent یا به اختصار C-MIC شناخته می‌شود، با استفاده از لاپاروسکوپی و بیهوشی(Anesthesia) عمومی در بدن بیمار کار گذاشته می‌شود و مجهز به دو الکترود است که یکی از آن‌ها به شکل یک برچسب به بافت خارجی قلب متصل می‌شود و دیگری درون یکی از بطن‌ها قرار می‌گیرد.

هنگامی که ایمپلنت فعال می‌شود، پالس‌های الکتریکی ضعیفی را از بافت قلب که میان دو الکترود آن قرار گرفته‌اند، عبور می‌دهد. این وضعیت، بافت قلب را تحریک کرده و موجب نرمی آن می شود. در آزمایش‌های اولیه روی انسان، شواهدی از ترمیم بافت پس از گذشت سه ماه از زمان نصب ایمپلنت به دست آمده است.

به اعتقاد محققان این فناوری جدید، ما را یک گام به بازسازی اندام‌های آسیب دیده نزدیک می‌کند و پنجره امیدی برای بیماران مبتلا به DMC محسوب می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: