کد خبر: ۲۳۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 18
اکنون نزدیک به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان پزشکی بازساختی در کشور داریم که این شرکت‌ها محصولاتی را در این زمینه تولید کرده اند و امیدواریم با همکاری گروه‌های بالینی و علوم پایه، شرکت‌های بیشتری در این حوزه شکل گیرند
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه سلول‌های بنیادی و بومی شدن فناوری های این حوزه گفت: حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه پزشکی بازساختی در کشور شکل گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیرعلی حمیدیه روز پنجشنبه در دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی (Stem Cells) در بیماری‌های غضروف و استخوان - کاربردها، افق و آینده در سالن همایش بیمارستان شفا یحیائیان افزود: حدود ۲۰ سال در حوزه سلول‌های بنیادی در کشور تلاش کرده‌ایم و توانستیم به این علم جدید دسترسی پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: برخلاف برخی از موضوعاتی که ادعا می‌کنیم صنعت آنها را مانند داروسازی و خودروسازی داریم، در حوزه سلول‌های بنیادی توانستیم این علم را از پایه توسعه دهیم و جزو معدود فناوری‌هایی است که بومی شده است.

حمیدیه ادامه داد: با کمک اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و فعالان این حوزه، این فناوری در کشور کاملاً بومی شده است، هم اکنون بسیاری از دانشگاه‌های فنی مهندسی، علوم پزشکی و برخی از شرکت‌ها در کنار هم در حال فعالیت در این زمینه هستند.

حمیدیه با اشاره به اینکه چهار سال پیش در این حوزه شرکت دانش بنیان نداشتیم، افزود: اکنون نزدیک به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان پزشکی بازساختی در کشور داریم که این شرکت‌ها محصولاتی را در این زمینه تولید کرده اند و امیدواریم با همکاری گروه‌های بالینی و علوم پایه، شرکت‌های بیشتری در این حوزه شکل گیرند.

وی اظهار داشت: رتبه ایران در تولید مقالات مرتبط با سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سال ۲۰۱۸ میلادی رشد خوبی داشته و ایران جایگاه خوبی در این زمینه دارد.

وی به سرمایه گذاری کشورها در حوزه سلول‌های بنیادی اشاره کرد و گفت: سلول‌های بنیادی از صنعت های تک در دنیا به شمار می‌آید و کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا و ژاپن سرمایه‌گذاری خوبی طی ۱۰ سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ میلادی انجام دادند و این روند به شدت در حال افرایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) ایران نیز در این سمپوزیوم گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور در برنامه استراتژی خود به علوم پزشکی روز دنیا، توجه بیشتری خواهد داشت.

سید جلیل کوهپایه زاده افزود: استفاده از سلول‌های بنیادی و طب بازساختی به عنوان یکی از پایه‌های علم باید در برنامه آموزشی در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برلزوم ارتباط بیشتر با ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: این ارتباط بیشتر، می‌تواند دستاوردهای خوبی برای این دانشگاه داشته باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم بستر مناسب برای استادان و دانشجویان دانشگاه را به ویژه در بخش ارتوپدی بیشتر از گذشته فراهم کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: