کد خبر: ۲۳۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 18
با توجه به اینکه قسمت اعظم کشور ما گرمسیر بوده و امسال نیز گرما بیشتر شده است، بهترین کار برای مقابله با گرمازدگی نوشیدن مایعات فراوان به‌خصوص آب است
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه با تاکید بر مصرف آب در فصل تابستان، به نکاتی برای مقابله با گرمازدگی اشاره کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سید علی کشاورز، متخصص تغذیه در خصوص توصیه‌هایی برای مقابله با گرمازدگی(Heat dissipation) در فصل تابستان گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظم کشور ما گرمسیر بوده و امسال نیز گرما بیشتر شده است، بهترین کار برای مقابله با گرمازدگی نوشیدن مایعات فراوان به‌خصوص آب است به شکلی که افراد احساس تشنگی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه افراد در هنگام تشنگی ۲ درصد از آب بدن خود را از دست داده و در معرض گرمازدگی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در مواقعی که احساس گرما و یا تشنگی داریم بهتر است که در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشیم و هرچه این زمان کوتاه‌تر باشد بهتر است.

کشاورز در ادامه گفت: رانندگان تاکسی به‌دلیل اینکه بیشتر مدت زمان کاری خود را در بیرون سپری می‌کنند؛ در معرض وزش باد گرم هستند و اغلب به‌دلیل صرفه‌جویی در مصرف سوخت از استفاده کولر پرهیز می‌کنند، بیشتر گرمازده می‌شوند که برای جلوگیری از این مسئله باید آب و مایعات را به میزان کافی بنوشند. همچنین کارگران ساختمانی نیز باید به این نکته توجه کنند و مصرف مایعات را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه افراد در صورت عدم اجبار در ساعات گرم‌تر از منزل خارج نشوند، گفت: افراد سالمند، میانسال، بیماران قلبی و ریوی با توجه به آلودگی هوا(air pollution) در فصل گرما باید تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت خروج از منزل آب و مایعات را همراه خود داشته باشند.

کشاورز در توصیه برای جلوگیری از گرمازدگی در مسافرت‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در زمان کم آبی بدن، تعادل روحی افراد از دست می‌رود و موجب خشم و عصبانیت می‌شود در سفرها باید تا جای ممکن از کولر ماشین استفاده کرد. همچنین در مکان‌های مناسب به منظور جلوگیری از خستگی، خواب آلودگی و نوشیدن مایعات کافی و استراحت توقف کرده تا از بروز هر گونه سانحه جلوگیری شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: