کد خبر: ۲۳۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 2019July 17
جمعیت مامایی ایران این آمادگی را دارد که در تمام زندان‌های سراسر کشور به زنان زندانی که در حوزه درمان بیماری‌های زنان نیاز به کمک داشته باشند، خدمات ارائه دهد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جمعیت مامایی ایران، از مکاتبه این مجموعه با رئیس قوه قضائیه جهت دریافت مجوز برای درمان زنان زندانی که به درخواست نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس صورت گرفته است، خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، زهرا عابدی با اعلام این خبر که در پی درخواست نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت همکاری جمعیت مامایی ایران برای درمان زنان زندانی، در قالب ارسال نامه این مهم را از رئیس قوه قضائیه درخواست کرده‌اند، گفت: ما به تازگی نشستی با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی داشتیم که به دعوت خانم معصومه آقاپور علیشاهی صورت گرفته بود و در آن گزارشی از مشکلات زنان زندانی که در پی بازدیدی که وی از بند زنان یکی از زندان‌ها داشته است، ارائه شد.

وی ادامه داد: خانم آقاپور پیشنهاد داد که از ظرفیت جمعیت مامایی ایران برای درمان زنان زندانی که به بیماری‌های زنان مبتلا بوده، استفاده شود، در همین راستا ما با رئیس قوه قضائیه مکاتبه کردیم تا مجوز لازم از سوی وی صادر شود و رونوشت آن را برای رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی هم ارسال کردیم.

عابدی اظهار کرد: البته نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز پیش از این در رابطه با همکاری جمعیت مامایی ایران با رئیس سازمان زندان‌ها صحبت کرده بود، بنابراین ما هم اعلام آمادگی کردیم تا به صورت داوطلبانه در جهت درمان این زنان ورود پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: جمعیت مامایی ایران این آمادگی را دارد که در تمام زندان‌های سراسر کشور به زنان زندانی که در حوزه درمان بیماری‌های زنان نیاز به کمک داشته باشند، خدمات ارائه دهد.

رئیس جمعیت مامایی ایران، یادآورشد: جمعیت مامایی ایران هم در زمینه درمان بیماری‌های زنان و هم مشاوره در حوزه روانشناسی به زنان زندانی خدمات ارائه خواهد داد، چرا که تعدادی از ماماها و پزشکان فعال در این مجموعه در گذشته در رشته روانشناسی نیز تحصیل کرده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: