کد خبر: ۲۳۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۸ - 2019July 16
همسرم به دروغ گفته استقلالی است و بعد معلوم شده هوادار پرسپولیس است. این موضوع برای من خیلی مهم است و می‌خواهم طلاق بگیرم!»
شفا آنلاین>یادداشت> این متن پیامک ارسالی یکی از بیننده‌های شبکه آموزش برای کارشناس حقوقی یکی از برنامه‌های این شبکه است تا راهکاری برای طلاق <Divorce>به آن‌ها معرفی کند.

در ادامه و به همین بهانه، نگاهی خواهیم داشت به ویژگی‌های یک ازدواج مطلوب و این‌که داشتن تفاوت با همسر در بعضی مسائل غیر مهم، چرا و چطور باید مدیریت شود؟

   3 ضلعی یک ازدواج مطلوب
در خصوص موضوع پر اهمیت ازدواج، سه مولفه اساسی قابل بررسی است که می‌توان آن را سه ضلعی ازدواج مطلوب نامید.
ضلع اول | داشتن آمادگی برای ازدواج: اولین ضلع یک ازدواج مطلوب این است که من چقدر خودشناسی دارم؟ چقدر خواسته‌های خودم را می‌دانم؟ نیازهای من کدام‌اند؟ و ... . در همین خصوص چقدر نیاز به آموزش دارم؟ به چه میزان این آموزش را دریافت کرده‌ام و چقدر درباره جنس مخالفم دانش و آگاهی دارم و در نهایت چه درکی از رابطه و زوجیت دارم؟

ضلع دوم | انتخاب: ضلع دوم می‌گوید اگر من دوره آمادگی را به شکل مطلوب پشت سر گذاشته باشم، می‌توانم به یک انتخاب سالم و مطلوب برسم اما داستان این‌جاست که با انتخاب، ازدواج تمام نمی‌شود بلکه تازه شروع می‌شود و این شروع قدم گذاشتن در ضلع سوم است.

ضلع سوم | مراقبت از رابطه: سومین ضلع هم به عبارتی مراقبت از انتخاب است. همه ما با عبور از دو مرحله قبل به مرحله سوم یا ضلع سوم توجهی نداریم. توجه نداشتن به ضلع سوم به مرور زمان به کاهش ارتباط زوج ها و سردی رابطه تبدیل می‌شود. مولفه‌های زیادی در بحث درک زوجیت و مراقبت از رابطه دخیل است اما به دلیل گستردگی موضوعات مجال پرداختن به آن ها در این‌جا میسر نیست و ما به یکی از مواردی اشاره خواهیم کرد که مرتبط با ویدئوی پخش شده در شبکه‌های اجتماعی است و ظاهرا از شبکه آموزش پخش شده است.
   زوج ها معمولا 30 تا 40 درصد تفاوت دارند
بعضی از ما زن و شوهرها، دقیقا از فردای روزی که ازدواج می‌کنیم به دنبال تغییر همسرمان هستیم در حالی که در بحث مراقبت از رابطه، یکی از موضوعات اساسی درک تفاوت‌هاست. به عبارتی در بهترین حالت و اگر بخواهیم ایده آل نگاه کنیم بین زوج ها ۶۰ تا ۷۰ درصد تفاهم است و ۳۰ تا ۴۰ درصد تفاوت. یعنی شما با هر فردی که بخواهید ازدواج کنید با شما متفاوت است؛ تفاوت در شخصیت، الگوهای تربیتی، الگوهای تعاملی، خواسته‌ها و نیازها و ... . بنابراین برای داشتن یک ازدواج موفق، باید درک متقابل تفاوت‌ها را یاد بگیریم نه این که برای اولین گزینه، به طلاق فکر کنیم!

   3 توصیه به زوج‌های جوان در همین باره
این روزها، مشاوران با چنین دلایل عجیب و غریبی که توسط بعضی زوج‌ها برای طلاق مطرح می‌شود، روبه رو هستند. به نظر می رسد بر خلاف گذشته، تحمل زن و شوهرها کمتر شده و دوست دارند که همه چیز در زندگی مشترک، طبق نظر آن‌ها باشد. طبیعتا نتیجه چنین رویکردی، خوشبختی نخواهد بود. بنابراین به این سه جمله فکر کنید:
1- قرار نیست همسرم دقیقا مثل من فکر کند، نیاز داشته باشد و رفتار کند.
2- قرار نیست به تمام خواسته‌های من در ازدواج، همان گونه که من انتظار دارم، پاسخ داده شود زیرا فرد دیگری با خواسته‌های مربوط به خود نیز در این رابطه هست. بنابراین در این حالت باید با همسرم به توافق برسیم.
3- تفاوت‌ها را بپذیرم، ذات همسرم را دوست داشته باشم نه عمل او را.خراسان

نویسنده : دکتر هادی غلام‌‌محمدی | مشاور خانواده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: