کد خبر: ۲۳۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019July 15
لوسیون یک فرم از کرم هاست که بر روی پوست مورد استفاده قرار میگیرد تا برخی از عوامل و مشکلات پوستی را از بین برده و یا اینکه تاثیرات خوبی را بر روی پوست ایجاد نماید
بسیاری از افراد بر این باورند که لوسیون و مرطوب‌کننده یکسان بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند! به طور کلی می‌توان گفت این دو محصول آرایشی و بهداشتی در برخی موارد یکسان هستند. این دو محصول به صورت یک کرم (creams) که افراد بر روی چهره یا بدن خود استفاده می‌کنند و از این طریق از خشکی یا حساسیت پوست پیشگیری کرده و یا آن را درمان می‌کنند.

شفا آنلاین>سلامت>اما خوب است بدانید مرطوب‌کننده و لوسیون دو محصول کاملا متفاوت هستند و معمولا برای شرایط مختلف و مشکلات پوستی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس لازم است تفاوت بین مرطوب‌کننده و لوسیون‌ها<Lotions> را بدانید و سپس به شکل صحیح و درست ازاین محصولات استفاده نمایید.


لوسیون چیست؟

به گزارش شفا آنلاین:لوسیون یک فرم از کرم هاست که بر روی پوست مورد استفاده قرار میگیرد تا برخی از عوامل و مشکلات پوستی را از بین برده و یا اینکه تاثیرات خوبی را بر روی پوست ایجاد نماید. لوسیون‌ها معمولا برای جلوگیری از آکنه و جوش، محافظت از پوست در برابر آفتاب و یا برای دریافت انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین E در برخی از دارو‌های موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از لوسیون‌های موجود در بازار از نظر کاربرد و ویژگی دقیقا در مقابل مرطوب‌کننده‌ها قرار دارند.


معمولا لوسیون‌ها یک بافت نرم و هیدارته برای پوست ایجاد می‌کنند، عطر کمتری دارند و برای درمان موقت بسیاری از مشکلات پوستی ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چه موقع می‌توان از لوسیون استفاده کرد؟

اگردست‌هایتان بعد از شستن ظرف یا گردگیری خانه حساس و خشک می‌شود و گاهی اوقات می‌خارد، لوسیون‌های دست به کمک شما می‌آید. بد نیست شیشه‌ای از لوسیون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام کار‌های منزل سراغ آن بروید و تمام دستتان را به آن آغشته کنید. لوسیون‌های حمام بدن باعث مرطوب کردن سطح پوست می‌شود و از خشک شدن پوستتان جلوگیری می‌کند؛ در حالی که لوسیون‌های معمولی بدن به پوستتان حس طراوت و جوانی می‌بخشد.

فواید لوسیون

رطوبت رسانی به پوست: افرادی که در مناطق خشک زندگی می‌کنند و پوستی حساس و خشک دارند، اغلب از لوسیون‌های بدن استفاده می‌کنند. پوستی که به‌خاطر خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده است احتیاج به مراقبت ویژه‌ای دارد.

رفع خشکی پوست: حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد، بازهم ممکن است بخش‌های خشکی از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانو‌ها شما را ناراحت کند.

رفع پینه: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد، استفاده از لوسیون بدن می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. لوسیون‌های بدن در جدا کردن سلول‌های مرده کف پا نقش به‌سزایی دارد.

حس خوب: بوی‌خوش استفاده از لوسیون‌های بدن حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند. در ضمن رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است.

حفظ آرامش: حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچ‌گونه مرطوب‌کننده‌ای احتیاج نداشته باشد، استفاده از لوسیون بدن به پوست‌تان آرامش می‌دهد.

شفافیت پوست: استفاده از انواع لوسیون‌های بدن به پوست شما درخشندگی خاصی می‌بخشد. بسیاری از لوسیون‌ها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که باعث روشن شدن پوست می‌شود. هم‌چنین برخی از این لوسیون‌ها دارای دانه‌های کوچک پاک‌کننده‌ای هستند که به‌عنوان اسکراب عمل می‌کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند.

شما می‌توانید بهترین لوسیون‌های موجود در بازار را با تخفیف و آنلاین خریداری کنید و جلوی درِ منزل تحویل بگیرید:


مرطوب‌کننده چیست؟

مرطوب‌کننده‌ها کرم‌هایی هستند که به طور خاص برای انتقال ویتامین‌ها و روغن‌های ضروری به پوست صورت یا بدن فرد طراحی و تولید شده اند. این محصولات به طور دقیق ویتامین و روغن را به پوست منتقل می‌کنند! مرطوب‌کننده‌ها معمولا به صورت نسخه‌ای برای درمان خشکی شدید پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و محصولات و برند‌های عمومی برای ایجاد رطوبت در پوست و مراقبت از پوست در برابر خشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


اختلاف آشکار بین لوسیون و مرطوب‌کننده این است که لوسیون حاوی روغن هاییست که به عنوان روان کننده مورد استفاده قرار گرفته تا از ایجاد اصطکاک روی پوست جلوگیری کنند در حالیکه مرطوب‌کننده برای احیای رطوبت در زیر پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرطوب‌کننده‌ها به شکل قابل توجهی سبک‌تر از لوسیون‌ها هستند و به سادگی جذب پوست می‌شوند، اما لوسیون‌ها مانع از ایجاد رطوبت در پوست می‌شوند! در انتخاب لوسیون یا مرطوب‌کننده باید در نظر بگیرید که چه تاثیراتی را برای پوست شما دارند و متناسب با نیاز خود یکی از محصولات را انتخاب نمایید.برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: