کد خبر: ۲۳۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 2019July 13
در این مطالعه ۲۰ فرد بالغ کمتر از ۵۰ سال میزان کالری دریافتی روزانه را حدود ۲۵ درصد کاهش دادند و این رویه به مدت دو سال ادامه داشت
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات اخیر نشان می‌دهد کاهش مصرف کالری روزانه حتی به میزان کم و در حدود ۳۰۰ کالری در روز، تأثیر چشمگیری در سلامتی دارد و احتمال دیابت و بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، در این مطالعه ۲۰ فرد بالغ کمتر از ۵۰ سال میزان کالری دریافتی روزانه را حدود ۲۵ درصد کاهش دادند و این رویه به مدت دو سال ادامه داشت. این افراد در کنار کاهش وزن شاهد تغییرات مثبتی در سطح فشار خون، کلسترول، قند خون و نشانگر بیماری‌های متابولیک بودند. یکی دیگر از تغییرات داوطلبان کاهش نشانگرهای التهاب مزمن بود. التهاب مزمن عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان و زوال عقل(Dementia) است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه دوک در نیویورک صورت گرفته نشان می‌دهد کاهش کالری در مکانیسم‌هایی نقش دارد که هنوز در پرده‌ای از ابهام قرار دارند و سبب بهبود کلی سلامت می‌شوند.

در این مطالعه بر کاهش زیاد کالری روزانه تاکید نشده و نشان می‌دهد حتی کاهش کمِ کالری مصرفی نیز تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت دارد.

مطالعاتی که چندی پیش توسط محققان علوم اعصاب دانشگاه نیویورک صورت گرفت نشان می‌دهد رژیم غذایی کم‌کالری، سرعت پیری روانی را کاهش می‌دهد.

منظور از پیری روانی شرایطی است که در آن با افزایش سن، اختلالاتی مانند انزوای اجتماعی، ناتوانی، افسردگی(Depression)، نا امیدی، استرس‌های مداوم و بدخلقی گریبانگیر افراد سالمند می‌شود. پیری روانی بخشی از فرآیند طبیعی افزایش سن نیست‎؛ ولی اغلب افراد مستعد چنین مشکلاتی هستند. پیری روانی در کشورهای فقیر و کم‌درآمد بیشتر دیده می‌شود.

سبزیجات برگ سبز مانند کاهو، اسفناج و کلم، ماهی، انواع توت و روغن زیتون مواد غذایی سالم و کم‌کالری برای بهبود عملکرد مغز و بدن هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: