کد خبر: ۲۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 01
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- امروزه تناسب اندام آرزوی اکثر افراد جامعه به ویژه خانم ها است از این رو برای لاغری دست به هرکاری از جمله عمل های جراحی،ساکشن و... می زنند.درهمين راستا یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی به بیان نکات مهمی دراين باره پرداخت.

دکتر عباس کاظمی آشتیانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: برای انجام عمل های جراحی شکم توسط ساکشن یا سایر روش های درمانی بیمار باید به درستی انتخاب شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که متأسفانه در ایران بسیاری از متخصصین رشته های غیر از جراحی پلاستیک و زیبایی به رغم داشتن عواقب بسیار جدی و خطرناک دست به انجام این گونه عمل های جراحی می زنند.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تصریح کرد: در واقع عمل های جراحی شکم برای زنانی که چند بار زایمان و افتادگی شکم داشته اند مناسب است حال آن که امکان انجام جراحی شکم برای تمامی افراد وجود ندارد.

وی افزود: دسته دیگر بیماران خیلی چاق هستند که به دنبال کاهش وزن و انجام عمل هایی روی معده طی یکسال حدود 50 تا 60 کیلوگرم کاهش وزن داشته اند که به دلیل افتادگی شکم و سایر نقاط بدن برای این گونه عمل های جراحی اقدام می کنند.

کاظمی آشتیانی بیان کرد: غیر از این دو دسته به نظر من عمل های جراحی شکم برای سایر افراد فایده ای ندارد.حال آنكه در ایران اکثرافراد معتقدند جراحی شکم وسیله ای برای لاغری است در حالی که این عمل برای کاهش وزن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در واقع بعد از لاغری و کاهش وزن چشمگیر به دنبال افتادگی پوست همراه با جدار عضلانی شکم برای فرد باید آن عمل را انجام داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: در صورت انتخاب درست بیمار، عدم ابتلا به هیچ گونه بیماری از جمله بیماری های قلبی و عدم چاقی بیش از حد خطرات و عوارض ناشی از عمل های جراحی شکم به حداقل می رسد.

وی افزود: اما متأسفانه از آنجا که در مملکت ما اغلب افراد به انجام هر کاری آن هم بدون نیاز دست می زنند به طور قطع عوارض ناشی از این گونه عمل های جراحی هم افزایش چشمگیری را به خود اختصاص می دهد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی توصیه کرد: به رغم این که در صورت انتخاب درست بیمار عوارض ناشی ازعمل های جراحی کاهش می یابد اما با این حال تا حد امکان پرهيزاز انجام این گونه عمل های زیبایی بهتر است.

وی تأکید کرد: اما در صورت تمایل و نیاز به چنین عمل هایی حتمأ بايد به جراحان پلاستیکی که مورد تأیید انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی اند مراجعه شود نه به هر پزشکی. این در حال ایست که گرایش برخی از افراد فقط به خاطرپرداخت هزینه های کمتر به جراحان عمومی به وفور قابل ملاحظه است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: