کد خبر: ۲۳۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 11
این برنامه موبایل که DreamLab نام دارد، تا کنون ۸۳ هزار بار توسط کاربران نصب شده و زمانی فعال می‌شود که کاربران از گوشی موبایل خود استفاده نمی‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>محققان کالج سلطنتی لندن، یک برنامه موبایل توسعه دادند که با استفاده از توان پردازشی اضافی گوشی‌های موبایل قادر است مولکول‌های ضدسرطان را در مواد غذایی شناسایی کند.

به گزارش شفا آنلاین، این برنامه موبایل که DreamLab نام دارد، تا کنون ۸۳ هزار بار توسط کاربران نصب شده و زمانی فعال می‌شود که کاربران از گوشی موبایل خود استفاده نمی‌کنند. این برنامه تا کنون بیش از ۱۰ میلیون محاسبه انجام داده است.

این برنامه برای ارزیابی ویژگی‌های بیش از ۸ هزار ماده غذایی از یک الگوریتم خاص و یک بانک اطلاعاتی جامع بهره می‌برد تا مولکول‌هایی را که در بررسی‌های آزمایشگاهی خاصیت ضدسرطانی آن‌ها به اثبات رسیده است، شناسایی کند.

بر اساس نتایج حاصل از کارکرد این برنامه، هویج، کرفس و پرتقال بالاترین میزان مولکول‌های ضد سرطان را دارند. همچنین انگور، شوید و کلم نیز دارای مقادیر زیادی از مولکول‌های ضدسرطان هستند.

همچنین این برنامه نشان داد داروهای ضد دیابت و ضد میکروب موجود در بازار نیز می‌توانند نقش موثری در درمان سرطان(Cancer) داشته باشند.

به گفته محققان گام بعدی آن‌ها استفاده از فناوری هوش مصنوعی به‌منظور بررسی اثرات استفاده از ترکیبات مختلف داروها و مولکول‌های موجود در مواد غذایی بر بدن هریک از کاربران است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: