کد خبر: ۲۳۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 11
بی توجهی به وضعیت جسمی معلولان و جانبازان در طراحی شهری نباید مغفول بماند؛ البته بخش هایی از پایتخت برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شده اما به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه معابر تهران برای تردد ۲۵۰ هزار معلول هموار نیست از شهرداری و بهزیستی خواستار همکاری هماهنگ برای مناسب سازی معابر شد.


به گزارش شفا آنلاین:مجید کیان پور  با یادآوری وجود 250 هزار معلول درتهران، گفت: بی توجهی به وضعیت جسمی معلولان و جانبازان در طراحی شهری نباید مغفول بماند؛ البته بخش هایی از پایتخت برای تردد معلولان<Disabled Access> و جانبازان مناسب‌سازی شده اما به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید عزمی جدی برای مناسب سازی معابر داشته باشد، افزود: شهرداری باید ردیفی را در بودجه سالانه برای مناسب‌سازی در نظر بگیرد و بهزیستی نیز باید با شهرداری همکاری مناسب را داشته باشد.

تنها 24 درصد از ساختمان‌های اداری پایتخت مناسب معلولان است
وی با انتقاد از اینکه بر اساس آمارهای اعلامی تنها 24 درصد از ساختمان‌های اداری پایتخت مناسب معلولان است، تصریح کرد: هر چند این مهم در قانون حمایت از معلولان مورد توجه قرار گرفته اما متاسفانه دستگاه ها به راحتی از  انجام آن سرباز می‌زنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، یادآور شد: باید با دستگاه هایی که به این مهم بی توجه بوده اند به صورت جدی برخورد کرد زیرا معلولان نیز بخشی از جامعه هستند و حقوق آنها نباید تضییع شود البته نه تنها برای معلولان بلکه سالمندان نیز به مناسب سازی معابر نیازی جدی دارند.

وی ادامه داد: تمامی افراد باید از امکانات و فضاهای شهری استفاده کنند و تنها مختص افراد سالم نیستند و خدمات شهری باید برای معلولان ملموس باشد و حمایت ها از این قشر نباید شعاری باشد./خانه ملت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: