کد خبر: ۲۳۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 08
در سه ماهه ابتدایی امسال بیش از 8 هزار پرونده تخلف در تعزیرات استان اصفهان مورد رسیدگی قرار گرفت که بیشترین فراوانی آن به مباحث گران‌فروشی، احتکار، عدم اعلام موجودی کالا و امتناع از عرضه کالا اختصاص داشت
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: مبالغی در حال حاضر توسط برخی داروخانه‌ها<drug stores> اخذ می‌شود و حتی به صورت رسمی در فاکتورهای آنان نیز قید می‌شود که خلاف قانون است.


به گزارش شفا آنلاین: غلامرضا صالحی  با اشاره به افزایش نظارت اداره کل تعزیرات حکومتی بر بازارهای استان اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال بیش از 8 هزار پرونده تخلف در تعزیرات استان اصفهان مورد رسیدگی قرار گرفت که بیشترین فراوانی آن به مباحث گران‌فروشی، احتکار، عدم اعلام موجودی کالا و امتناع از عرضه کالا اختصاص داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان همچنین ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، شاهد کاهش 25 درصدی تخلفات بودیم که دلیل آن، حساسیت موضوع بهداشت عمومی و نظارت دقیق دستگاه‌های مربوطه از جمله تعزیرات بر این بخش است.

وی یادآور شد: در بخش احتکار، در حال حاضر 2 پرونده مهم احتکار مواد پتروشیمی به ارزش 600 میلیون تومان، 2 پرونده احتکار تیرآهن به ارزش 10 میلیارد و 400 میلیون تومان، 2 پرونده احتکار کاغذ و 3 پرونده احتکار روغن‌موتور به ارزش یک میلیارد و 50 میلیون تومان در دست بررسی است.

صالحی همچنین تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، تا کنون 730 پرونده مورد بررسی قرار گرفته که نبود مسؤول فنی در داروخانه‌ها، اخذ مبلغ اضافه توسط برخی مؤسسات پزشکی، گران‌فروشی برخی شرکت‌های توزیع دارو و اخذ حق فنی توسط داروخانه‌ها مهم‌ترین آن‌ها بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با تأکید بر اینکه اخذ هر گونه حق فنی توسط داروخانه‌ها ممنوع است تأکید کرد: این مبالغ در حال حاضر توسط برخی داروخانه‌ها اخذ می‌شود و حتی به صورت رسمی در فاکتورهای آنان نیز قید می‌شود که خلاف قانون است و از مردم می‌خواهیم این چنین تخلفاتی را به تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

وی یادآور شد: نقش اداره کل تعزیرات، نقش نظارتی و قضایی است و این اداره به پشتوانه شکایات مردمی و همچنین ادارات می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، لذا از مردم عزیز تقاضا داریم که تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را به صورت شکایت نزد این اداره مطرح کنند تا برخورد قضایی صورت پذیرد.

صالحی در خصوص گشت‌های مشترک این اداره با سایر نهادهای نظارتی خاطرنشان کرد: قضات تعزیرات به همراه تیم‌های بازرسی در محل حضور دارند تا در همان هنگام کشف تخلف، مدارک لازم برای صدور حکم قضایی فراهم باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان تأکید کرد: در حال حاضر طرح ملی مبارزه با پوشاک قاچاق در حال اجراست و قضات این اداره به همراه تیم‌های بازرسی در حال کشف تخلفات هستند.

وی همچنین اعلام داشت: سامانه جامع نظارت بر انبارها برای اولین بار در کشور در استان اصفهان راه‌اندازی شد که نتایج بسیار مثبتی به بار آورد و با تجمیع اطلاعات انبارهای رسمی استان اصفهان توانستیم، شرایط را برای شناسایی انبارهای غیرقانونی و افزایش کشفیات احتکار فراهم کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: سیستم نظارت بر تخلفات همچنان سنتی است و تعداد بازرسان موجود در استان، کفاف ثبت همه تخلفات را نمی‌دهد بنابراین در صدد استفاده از بسترهای الکترونیک برای گسترش دایره نظارتی خود هستیم.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: