کد خبر: ۲۳۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۸ - 2019July 07
پرهیز از استفاده مشترک از کلاه و بالشت و وسایل شخصی، موجب پیشگیری از این بیماری می‌شود، همچنین استفاده از شانه‌هایی با دانه ریز در زمان ابتلا به همراه شامپو‌هایی که پزشک تجویز می‌کند، در این زمینه راهگشا است
شفاآنلاین>سلامت>شپش از زمره بیماری‌های انگلی پوست انسان و یک مشکل بهداشت عمومی در سراسر جهان است.

به گزارش شفاآنلاین، مرضیه شهریاری کارشناس گروه حشره شناسی دانشکده بهداشت اظهار کرد: شپش‌های سر انگل‌هایی اجباری هستند، یعنی نمی‌توانند بدون وجود میزبان خود زندگی کنند.

وی ادامه داد: این گونه از شپش‌ها تنها قادر به زندگی در بدن میزبان انسانی هستند و در اثر تماس مستقیم با فرد آلوده و یا تماس غیرمستقیم با اشیا انتقال پیدا می‌کنند.

مرضیه شهریاری با بیان اینکه این بیماری<Sickness> در کودکان ۵ تا ۱۱ سال بیشتر وجود دارد و در دختران شایع‌تر است، افزود: با توجه به عوارض جانبی ترکیبات شیمیایی «پدیکولوساید»، بایستی ارزشیابی دارو‌های مورد استفاده و یا جانشین بویژه در فصول پائیز و زمستان که بیماری بیشتر است، مورد توجه قرار گیرد تا از ظهور پدیده مقاومت جلوگیری شود.

این کارشناس گروه حشره شناسی، پیشگیری از شپش سر را موجب ارتقای سلامت جسمی و روانی افراد دانست و تصریح کرد: پرهیز از استفاده مشترک از کلاه و بالشت و وسایل شخصی، موجب پیشگیری از این بیماری می‌شود، همچنین استفاده از شانه‌هایی با دانه ریز در زمان ابتلا به همراه شامپو‌هایی که پزشک تجویز می‌کند، در این زمینه راهگشا است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: