کد خبر: ۲۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 30
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ، از امکان بازسازی گوش با استفاده از غضروف دنده برای درمان نقص های مادرزادی گوش طی عمل جراحی خبر داد.

دکتر سیدابوالحسن امامی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع این کودکان دچار نقص در یک یا دو طرف گوش هستند و امر بازسازی گوش به نسبت پروسه دشواری است.

وی تصریح کرد: از آنجا که این گوش ها ساخت دست بشر است و متفاوت با خلق خداوند، نتیجه کار رضایت اکثر بیماران را جلب نمی کند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک،زیبایی و ترمیمی گفت: اما در هر صورت امروزه با پیشرفت علم و تکنیک ها بازسازی گوش نتایج قابل قبولی را از خود بر جا گذاشته است.

وی ادامه داد: همچنین در برخی شرایط مانند تصادفات، سرطان ها، سوختگی ها و حوادث اکتسابی برای فرد به علت از دست دادن نسج گوش، گوش های مصنوعی با استفاده ازپروتزها ساخته می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به رنگ طبیعی پروتزها تأکید کرد: در واقع با ساخت گوش های مصنوعی برای فرد از دست دهنده نسج گوش منجر به در امان ماندن وی از آسیب های روحی- اجتماعی در سطح جامعه می شود.

امامی در خصوص حمایت بیمه ها از ساخت پروتزهای گوش به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در بیمارستان های دانشگاهی شاهد حمایت بیمه ها هستیم در حالی که برخی از سازمان های بیمه گر ناهنجاری های مادرزادی را اصلأ تحت پوشش قرار نمی دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: