کد خبر: ۲۳۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۸ - 2019July 06
تاکنون ۱۶۹ بیمارستان با رعایت استانداردها توانستند مجوز گردشگری سلامت را کسب کنند
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۶۹ بیمارستان کشور موفق به کسب استانداردهای گردشگری سلامت شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا عسگری مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی(Accreditation) معاونت درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت بیمارستان‌های گردشگری در کشور توضیح داد: تاکنون ۱۶۹ بیمارستان با رعایت استانداردها توانستند مجوز گردشگری سلامت را کسب کنند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم اعتباربخشی فعلی که در سطح کشور انجام می‌شود را با معیارهای بین‌المللی منطبق کنیم تا بیمارستان‌های گردشگری سلامت تفاوتی با بیمارستان‌های سراسر دنیا نداشته باشد.

عسگری گفت: در بین حدود هزار بیمارستان فعال در کشور تنها ۱۶۹ بیمارستان توانسته‌اند این استانداردهای لازم را کسب کرده و درجه یک اعتباربخشی داخل کشور را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص الزامات کسب درجه بیمارستان گردشگری سلامت، توضیح داد: این بیمارستان‌ها موظف هستند تا سایتی به زبان‌های مختلف برای ارائه خدمات به توریست‌ها راه‌اندازی کنند و قیمت تمام خدمات را در این سایت قرار دهند تا گردشگران سلامت بتوانند از میزان هزینه درمان خود اطلاع یابند؛ همچنین تمام کارشناسان باید با زبان‌های رایج دنیا آشنایی داشته باشند تا بتوانند به بیماران به خوبی خدمت ارائه دهند.

عسگری گفت: ثبت بیماران گردشگری سلامت(health tourism) جزو دیگر الزامات این بیمارستان‌هاست که وزارت بهداشت بتواند وضعیت مراجعین به این بیمارستان‌ها را رصد کند.

وی  تصریح کرد: بیمارستان‌های عادی نیز می‌توانند با ارائه درخواست و طی کردن این مراحل درجه گردشگری ثبت کنند در حال حاضر ۸۹ بیمارستان دولتی جزو این دسته قرار داشته و مابقی بیمارستان‌های خصوصی هستند.

عسگری ادامه داد: از زمان اجرای طرح اعتباربخشی، کیفیت خدمات بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است و IPD تعدادی از بیمارستان‌ها به دلیل رعایت نکردن استانداردها لغو شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: ارزیابی‌های مکرر ما نشان داد که این بیمارستان‌ها کیفیت و استانداردهای لازم را رعایت نکرده بودند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: