کد خبر: ۲۳۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019June 27
فعالسازی تخت های بیمارستان‌های کوچک و تکمیل تجهیزات پاراکلینیکی آنها باعث کاهش ترافیک بیماران در استان‌ها منتهی می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم در مجلس دهم، فعالسازی مراکز درمانی شهرهای کوچک و ایجاد بیمارستان‌های گردشگرمحور در استان‌ها را پایانی بر ترافیک سنگین بیماران در مراکز درمانی کلان‌شهرها دانست.

به گزارش شفا آنلاین، اصغر سلیمی در مورد اعلام خبری از سوی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان مبنی بر اینکه 47 درصد بیمارستان‌های کشور کمتر از صد تخت دارند، گفت: هم‌اکنون در رابطه با وضعیت تخت‌های بیمارستانی(Hospital beds) باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که از این تعداد تخت‌هایی که در بیمارستان‌ها وجود دارد، چه تعداد اشغال شده و چه اندازه از آنها استفاده می‌شود؟

فعالسازی تخت‌های بیمارستان‌های شهرهای کوچک راهکار کاهش حجم بیماران در استان‌ها
 نماینده مردم  سمیرم  در  مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ممکن است بسیاری از این بیمارستان‌ها تنها تعداد محدودی بیمار به آنها مراجعه کنند، بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این تخت‌ها به طور کامل فعال شوند.

فعالسازی تخت های بیمارستان‌های کوچک و تکمیل تجهیزات پاراکلینیکی آنها باعث کاهش ترافیک بیماران در استان‌ها منتهی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر تخت‌های بیمارستان‌های شهرهای کوچک فعال شوند و امکانات لازم و متخصص متناسب با نیازی که دارند، در اختیارشان قرار گیرد و آزمایشگاه و تجهیزات پاراکلینیکی داشته باشند، به طور قطع می‌توان حجم مراجعه سنگین بیماران به بیمارستان‌های مراکز شهرها را کاهش داد.

سلیمی خاطرنشان کرد: افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان‌های کلان شهرها به ویژه تهران و مشهد که با معضل جدی حاشیه‌نشینی مواجه هستند، باعث می‌شود ترافیک سنگینی برای برخی بیمارستان‌های آنها ایجاد شده و مشکلاتی را در این بخش وجود آورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در این حوزه برای کاهش ترافیک سنگین مراجعه بیماران به بیمارستان‌های کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد، ایجاد بیمارستان‌های گردشگر محور است تا در کلان شهرهایی همچون تهران، مشهد، شیراز و اصفهان به طور اختصاصی به پذیرش و ارائه خدمات به بیماران الکتیوی بپردازند که از گردشگران خارجی و داخلی هستند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: