کد خبر: ۲۳۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ - 2019June 25
از پروندهای که در زمینه قصور پزشکی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع می‌شود ۴۰ درصد قصور ها محرز می‌شود و ۶۰ درصد پرونده‌ها هم تبرئه می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: شایع ترین قصور پزشکی دراین استان مربوط به جراحی زنان و زایمان است و بعد از آن، دندانپزشکی، جراحی پلاستیک، متخصص پوست و مو، جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش شفا آنلاین، مسعود قادی پاشا روزسه شنبه افزود: از پروندهای که در زمینه قصور پزشکی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع می‌شود ۴۰ درصد قصور ها محرز می‌شود و ۶۰ درصد پرونده‌ها هم تبرئه می‌شوند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته (۱۳۹۷) ۷ هزار و ۸۱۹ مورد پرونده به کمیسیون‌های پزشکی، پزشکی قانونی(Forensic medicine) استان تهران ارجاع شد که ۴ هزار و ۸۸۵ مورد پرونده مربوط به قصور پزشکی بود.

قادی پاشا با اشاره به اینکه ۵۱ درصد از آمار قصور پزشکی درکشور مربوط به استان تهران است، خاطرنشان کرد: در استان تهران شایعه ترین قصور پزشکی مربوط به جراحی زنان و زایمان است.

وی ادامه داد: بعد از جراحی زنان و زایمان، دندانپزشکی، جراحی پلاستیک(Plastic Surgery)، متخصص پوست و مو، جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

زمان بررسی پروندهای قصورپزشکی کاهش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در حال حاضر زمان بررسی پرونده های قصور پزشکی در استان تهران از ۳ ماه به ۴۹ روز کاهش یافته است.

قادی پاشا گفت: همچنین با اقدامات مؤثر پزشکی قانونی زمان پاسخ دهی آزمایشگاه پاتولوژی هم از ۳ ماه به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

وی درمورد اقدامات مهم پزشکی قانونی استان تهران در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته مرکز پزشکی قانونی ملارد و قرچک در جهت تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهروندان این مناطق راه اندازی شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران تاکید کرد: همچنین پارسال بخش دندان پزشکی، پزشکی قانونی شهرستان‌های پاکدشت و ورامین نیز راه اندازی شود و سوله مدیریت بحران تهران نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

سامانه CMS برای تبادل مکاتبات الکترونیکی بین دادگستری و دادسراها ایجاد شد
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته سامانه CMS به منظور تبادل الکترونیکی مکاتبات پزشکی با دادگستری و دادسرها به صورت کامل راه اندازی شد.

قادی پاشا اافزود: در سالجاری هم قصد داریم که این سامانه با کلانتری‌های کل استان تهران متصل شود و راه اندازی این سامانه کمکی به کاهش اطاله دادرسی خواهد کرد و همچنین موجب تسریع در پاسخوگیی و جلوگیری از سو استفاده‌ها و جعل‌ها خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته واحد پزشکی قانونی در زندان‌های تهران بزرگ، وارمین و دماوند راه اندازی شد.

مدیر کل پزشکی قانونی تاکید کرد: طرح جدید مطالعاتی در دست داریم که بر اساس آن بررسی‌های جدیدی بر روی نوعی حشره که بر پیکر و و بقایای جسد رشد می‌کند انجام می‌شود و این موضوع در نوع خود در جهان برای اولین بار انجام می‌شود و نتایج آن هم در آینده اعلام خواهد که روشی مهم برای شناسایی جسد خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین‬ امسال پزشکی قانونی شهرستان پردیس و پیشوا راه اندازی خواهد شد و مشکلات موجود فضای فیزیک کمسیون‌های پزشکی، پزشکی قانونی نزی رفع خواهد شد و مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی کهریزک نیز ساماندی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: