کد خبر: ۲۳۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 20
اواسط سال 95 بود که «رؤیا» برای جراحی فک به کلینیکی در شمال تهران رفت. از دوران نوجوانی کم‌کم مدل فک بالایی اش تغییر شکل داده و همین موضوع از زیبایی صورتش کاسته بود
شفاآنلاین>سلامت> دختر جوان وقتی برای عمل زیبایی فک، صورتش را به تیغ جراح سپرد تصور نمی‌کرد بینی‌اش هم دچار مشکل شود.

به‌گزارش شفاآنلاین، اواسط سال 95 بود که «رؤیا» برای جراحی فک به کلینیکی در شمال تهران رفت. از دوران نوجوانی کم‌کم مدل فک بالایی اش تغییر شکل داده و همین موضوع از زیبایی صورتش کاسته بود. وقتی به سن جوانی رسید این ماجرا بیشتر از قبل برایش مهم شده بود و به‌دنبال راهی برای حل این مشکل بود. بعد از اینکه با یک پزشک متخصص زیبایی مشورت کرد وی به او اطمینان داد که جراحی چندان سختی نخواهد داشت. بدین ترتیب رؤیا به امید زیباترشدن، صورت خود را به تیغ جراح سپرد.

چند روز بعد از عمل پانسمان صورتش را باز کرد اما درد همچنان کلافه‌اش کرده بود. از طرفی هر چه از زمان عمل می‌گذشت تغییراتی در صورت و دهانش حس می‌کرد که حکایت از اشتباه بزرگی در روند عمل جراحی داشت. سقف دهان «رؤیا» به‌دلیل برجسته‌تر شدن استخوان فک بشدت درد داشت و انگار به بینی و مجرای تنفسی‌اش در جریان این عمل آسیب جدی وارد شده بود.

رؤیا برای نفس کشیدن هم مشکل داشت. وقتی به پزشک معالجش مراجعه کرد به او پیشنهاد جراحی ترمیمی داد اما دختر جوان قبول نکرد و با مراجعه به دادسرای ناحیه 19 تهران(جرایم پزشکی و دارویی) از پزشک جراح شکایت کرد.

جلسه کمیسیون پزشکی(medical) با حضور سه کارشناس تشکیل شد و اعضا پس از معاینه «رؤیا» و بررسی مدارک و شواهد پرونده اعلام کردند علاوه بر اینکه جراحی براساس موازین علمی و اصولی انجام نشده، تکنیک جراحی نیز صحیح نبوده و باعث بدفرمی بینی و مشکلات آن شده است. بنابراین پزشک معالج به میزان 20 درصد مقصر شناخته شد.

اما با توجه به آسیبی که به زیبایی صورت و سلامتی دختر جوان وارد شده بود، او این رأی را عادلانه ندانست و اعتراض کرد. بنابراین 6 ماه بعد کمیسیون 5 نفره برای رسیدگی به اعتراض شاکی تشکیل شد اما این بار نیز اعضا رأی به قصور 20 درصدی پزشک دادند.

با تأیید رأی در کمیسیون دوم، کیفرخواست پرونده با عنوان آسیب بدنی غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی به میزان 20 درصد صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد. قاضی نیز پس از شنیدن اظهارات طرفین و بررسی مدارک و نظریه پزشکی قانونی، پزشک (Doctor)معالج را به پرداخت 20 درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: