کد خبر: ۲۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 19
این محققان در تحقیقات خود ۴۴ بیمار مبتلا به آلزایمر را مورد مطالعه قرار دادند و داوطلبان را به دو گروه تقسیم کردند و مدت شش ماه به یکی از گروه‌ها «نیلوادیپین» و به گروه دیگر دارونما دادند
شفا آنلاین>سلامت>محققان هلندی در جریان پژوهشی متوجه شدند یک داروی رایج که برای درمان فشار خون استفاده می‌شود، می‌تواند موجب تقویت جریان خون در قسمت‌هایی از حافظه و فراگیری مغز افراد مبتلا به آلزایمر شود.

به گزارش شفا آنلاین، محققان مرکز پزشکی دانشگاه «ردبود» در هلند، با انجام یک پژوهش جدید متوجه شده‌اند که داروی «نیلوادیپین» (Nilvadipine) که برای فشار خون بالا استفاده می‌شود، می‌تواند جریان خون را در قسمت‌های حافظه و فراگیری مغز افراد مبتلا به آلزایمر(Alzheimer) تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

داروی «نیلوادیپین» کانال کلسیم را مسدود می‌کند و از سال ۱۹۹۰ تاکنون برای درمان فشار خون بالا استفاده شده است. محققان هلندی به تازگی به تأثیرات جدید این دارو پی برده و گفته‌اند که این دارو برای درمان بیماران مبتلا به آلزایمر هم مفید است.

این محققان در تحقیقات خود ۴۴ بیمار مبتلا به آلزایمر را مورد مطالعه قرار دادند و داوطلبان را به دو گروه تقسیم کردند و مدت شش ماه به یکی از گروه‌ها «نیلوادیپین» و به گروه دیگر دارونما دادند.

محققان همچنین جریان خون بیماران را در بخش «هیپوکامپ» مغز با استفاده از اسکن «ام . آر. آی» ( MRI) اندازه‌گیری کردند. نتایج نشان داد که این داروی فشارخون(blood pressure)، جریان خون در بخش هیپوکامپ مغز را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. این بخش از مغز مسئول حافظه و یادگیری است.

با این حال محققان خاطرنشان کردند که در مطالعات آتی باید به این موضوع پرداخته شود که آیا بهبود فشارخون به ویژه در هیپوکامپ مغز، می‌تواند به عنوان یک روش درمانی برای کاهش سرعت پیشرفت آلزایمر استفاده شود یا خیر؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: