کد خبر: ۲۳۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 18
سومین انجمن جهانی این گروه از امروز تا ۲۰ ژوئن (۳۰-۲۸ خرداد) با محوریت ریشه‌کن سازی مالاریا در بین جمعیت‌های در خطر، در شهر جیانگ سوی چین برگزار می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>سومین گردهمایی کشورهایی که به پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۲۰ مالاریا را ریشه‌کن می‌کنند، از امروز (سه شنبه) به مدت سه روز در چین برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، تاریخچه بیماری مالاریا(Malaria) به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. ماهیت چرخشی انتقال این انگل قدیمی از انسان به پشه و دوباره به انسان، مقاومت آن در برابر درمان و چرخه پیچیده حیات این انگل، ریشه‌کن کردن بیماری مالاریا را به چالشی بزرگ بدل کرده است.

با این وجود، بسیاری از کشورها گام‌های تأثیرگذاری در راستای مهار و ریشه‌کن کردن این بیماری برداشته‌اند. سازمان بهداشت جهانی(WHO) در سال ۲۰۱۶، ۲۱ کشور درگیر با شیوع مالاریا را به عنوان کشورهایی معرفی کرد که می‌توانند تا سال ۲۰۲۰ میلادی این بیماری را به طور کامل ریشه‌کن کنند. این کشورها نیز با هدف به صفر رساندن موارد جدید ابتلاء به این بیماری تا ضرب‌الاجل تعیین شده، «گروه E-2020» را تشکیل دادند.

سومین انجمن جهانی این گروه از امروز تا ۲۰ ژوئن (۳۰-۲۸ خرداد) با محوریت ریشه‌کن سازی مالاریا در بین جمعیت‌های در خطر، در شهر جیانگ سوی چین برگزار می‌شود.

چین از کشورهای موفق در زمینه مبارزه با مالاریا بوده است. ۱۳ وزارتخانه از جمله وزارت بهداشت، اقتصاد، صنعت و آموزش این کشور در این راه دست به دست هم دادند به طوری که موارد ابتلاء به مالاریا از دهه ۴۰ میلادی تا سال ۲۰۱۷، از ۳۰ میلیون مورد به صفر رسید.

مالاریا در سال ۲۰۱۷ در چین و السالوادور ریشه کن شد. یک سال بعد کشورهایی چون ایران، مالزی و پاراگوئه نیز موارد ابتلای جدید به این بیماری را در مرزهای خود به صفر رساندند، دستاوردی که در سال جاری نصیب الجزایر نیز شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: