کد خبر: ۲۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 28
باحضور وزیر بهداشت:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شیراز با حضور در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس بیمارستان نمازی شیراز، از تمبر یادبود محمد نمازی، بزرگترین خیر عرصه سلامت کشور رونمایی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در همایش نکوداشت مرحوم محمدنمازی و افتتاح رسمی بنیاد خیریه بیمارستان محمد نمازی در شیراز گفت : برای ادای دین به مرحوم نمازی همه افرادیکه توانایی دارند در بنیاد خیریه نمازی شرکت کنند .

هاشمی افزود: اولین خبر دنیای اسلام حضرت خدیجه (س) بود که اگر نبود پیامبر(ص) هم موفق نمی شد، کار خیر ماندگارترین یادگار انسان پس از مرگش است و خوشا به حال مرحوم نمازی که با احداث بیمارستان نمازی در شیراز ، اقدام بزرگی در عرصه سلامت نمود.

وزیر بهداشت گفت: در زندگی شخصی سراب های زیادی مانند ثروت وجود دارد و هیچ چیز انسان را آرام نمی‌کند مگر اینکه کار خیری برای دیگران انجام دهد.

هاشمی اظهار داشت: بی تردید راه مرحوم نمازی ادامه پیدا می کند و ما نیز به تکثیر و تبلیغ مسیر مرحوم نمازی افتخار می کنیم .

وزیر بهداشت بیان کرد: افرادی که در بنیاد خیریه نمازی مشارکت می کنند بی تردید موفق هستند و خداوند آنها را یاری می دهد و امیدواریم در آینده شاهد بیمارستان های زنجیره ای نمازی در فارس باشیم و حق مرحوم نمازی هم همین است .

هاشمی با ادای احترام به کسانیکه جان خود را برای پایداری مملکت وقف کردند، از تمامی افرادی که توانایی دارند ، خواست که در این بنیاد خیریه بیمارستان نمازی شرکت کنند.

رونمایی از تمبر یادبود محمد نمازی، بزرگترین خیر عرصه سلامت کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شیراز با حضور در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس بیمارستان نمازی شیراز، از تمبر یادبود  محمد نمازی،بزرگترین خیر عرصه سلامت کشور رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بر اساس این گزارش همزمان با سالگرد شصتمین سال تاسیس بیمارستان نمازی شیراز ، طی مراسمی خدمات مرحوم حاج محمد نمازی به عنوان موسس این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت و سایر مسوولان کشوری و استانی گرامی داشته شد و بر این اساس از این خیر عرصه سلامت قدردانی شد .

گفتنی است: بنیاد خیریه مرحوم محمد نمازی به منظور کمک به بیمارستان و بیماران این مرکز ثبت و راه اندازی شده که ایجاد جایزه ملی سلامت در کشور به نام مرحوم محمد نمازی ، تجهیز و تامین ساختار فیزیکی بیمارستان نمازی و تاسیس و تجهیز بیمارستان جدید نمازی از اهداف این بنیاد خیریه می باشد.

این مرکز در زمینی با زیربنای 500مترمربع، با 6یونیت دندانپزشکی به بهره برداری رسید که 150 میلیون تومان صرف تجهیز آن شده و دو خیر سلامت، شیخ علی نواصر و همچنین دکتر حکمت از دندان پزشکان استان، هزینه آن را تامین نموده اند.

ساختمان این مرکز دندانپزشکی توسط اداره بهزیستی استان فارس با هدف ارتقای ارائه خدمات دندانپزشکی به اقشار محروم جامعه، اهدا شده است.

هدف از راه اندازی این مرکز دندانپزشکی، ارائه خدمات پیشگیرانه و درمانی، به بانوان بی سرپرست، بدسرپرست و سرپرست خانوار و شامل خدمات دولتی دندانپزشکی است که با تعرفه گروه های هدف به ارایه خدمت می پردازد.

برای این مرکز دندانپزشکی، 6 دندانپزشک از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظر گرفته شده که همگی از بانوان دندانپزشک هستند و در وقت اداری صبح، به مراجعه کنندگان خدمات دندانپزشکی ارائه خواهند کرد.

ابتکار طرح راه اندازی این مرکز، توسط دفتر بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته که در تمام مراحل طراحی تا بهره برداری نیز از سوی این واحد مورد پیگیری و نظارت قرار گرفته است.

راه اندازی مرکز دندانپزشکی بانوان در میدان ولیعصر (عج) شیراز، چهارمین همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان بهزیستی استان فارس در زمینه خدمات دندانپزشکی است و پیش از این نیز سه مرکز دیگر شامل مرکز دندانپزشکی معلولان ایزوله نرجس خاتون شیراز، مرکز دندانپزشکی معلولان تعلیم پذیر مجتمع شهید مرجانی شیراز و مرکز دندانپزشکی بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت مجتمع فتح المبین نیز با همکاری این دو سازمان به بهره بردرای رسیده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: