کد خبر: ۲۳۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 05
این برچسب قادر است مواد شیمیایی موردنیاز برای ترمیم و بازسازی سلول‌های موجود را در محل آسیب آزاد کند
شفا آنلاین>سلامت>محققان کالج سلطنتی لندن با استفاده از سلول‌های بنیادی توانستند برچسبی را بسازند که امکان ترمیم بافت آسیب دیده در اثر حمله قلبی را فراهم می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، این برچسب که ابعاد آن ۳ در ۲ سانتیمتر است با استفاده از نمونه سلول‌های شخص بیمار در آزمایشگاه کشت می‌شود و سپس محققان آن را به بافت قلب بخیه می‌زنند تا پس از مدتی به یک بافت سالم ضربان‌دار تبدیل شود. همچنین این برچسب قادر است مواد شیمیایی موردنیاز برای ترمیم و بازسازی سلول‌های موجود را در محل آسیب آزاد کند.

حمله قلبی(heart attack) زمانی رخ می‌دهد که یکی از شریان‌ها مسدود شده و مانع عبور جریان خون به عضلات قلب شود و در نتیجه مواد غذایی و اکسیژن به این عضلات نرسد.

این وضعیت موجب کاهش توان قلب در خونرسانی و اختلال در عملکرد آن می‌شود. تنها در انگلیس حدود ۹۲۰ هزار نفر از عوارض حمله قلبی رنج می‌برند.

در کنفرانسی که در منچستر برگزار شد، محققان اعلام کردند آزمایشات اولیه این برچسب برای ترمیم بافت قلب خرگوش‌ها با موفقیت انجام شده و استفاده از این فناوری کاملاً ایمن است. انتظار می‌رود ظرف دو سال آینده آزمایش این فناوری جدید روی انسان آغاز شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: