کد خبر: ۲۳۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 05
نباید با فرهنگ سازی غلط به بیماران القا کردکه داروهای خارجی بطور کلی برتر از داروهای ایرانی هستند و این مسئله ذهنیت بیمار را نسبت به کیفیت داروهای داخلی تخریب می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه  آرم خارجی ملاک برتری  دارو به نسبت مشابه داخلی نیست،گفت: تحریم ها  مانع  اساسی  برای رونق تبادلات بانکی برای تامین داروی خارجی است.

به گزارش شفا آنلاین، بشیرخالقی درباره کمبود داروی خارجی در  حوزه بهداشت ودرمان،گفت: نباید با فرهنگ سازی غلط به بیماران القا کردکه داروهای خارجی بطور کلی برتر از داروهای ایرانی هستند و این مسئله ذهنیت بیمار را  نسبت به کیفیت داروهای  داخلی تخریب می‌کند.

 ارز مکفی  برای تامین داروی خارجی اختصاص یافته است

 نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای  اسلامی  تصریح کرد: کمبود داروهای خارجی مورد نیاز بیماران به هیچ  وجه در حوزه بهداشت  ودرمان قابل قبول نیست زیرا ارز  مکفی و لازم  برای ورود داروهای خارجی به حوزه ،بهداشت ودرمان تزریق شده است.

خالقی افزود: از پزشکان در حوزه نظام پزشکی(Medical System) انتظارداریم، همکاری لازم را در زمینه  تجویز داروهای ایرانی را در شرایطی کنونی داشته باشند تا بیمار برای تهیه دارو  با مشکلات عدیده ای روبرو نشود و این در حالی است  که برطبق قانون پزشکان موظف هستند، اگر داروی   خارجی   مشابه داخلی دارد  و کیفیت دارو خارجی از ایرانی بالاتر نیست ، تنها داروی داخلی را تجویز کنند.

آرم خارجی دارو فصل الخطاب تجویز دارو نیست

 عضو کمیسیون بهداشت  و درمان مجلس با بیان اینکه آرم خارجی ملاک برتری  دارو به نسبت مشابه داخلی نیست یادآورشد: تحریم ها  مانع  اساسی  برای رونق  تبادلات بانکی  برای تامین دارو خارجی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: