کد خبر: ۲۳۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 04
با هدف تأیید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط در سال ۱۳۹۵ آغاز شد
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در نیمه دوم سال ۹۸ برگزار می‌شود و قرار است به تدریج در مدت ۳ تا ۴ سال همه پرستاران، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند.

به گزارش شفاآنلاین، «احمد نجاتیان» درباره صلاحیت حرفه‌ای پرستاران افزود: با هدف تأیید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها(standards) و معیارهای جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط در سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون در ۴ مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران صادر کردیم که گروه‌های هدف مدیران پرستاری صف تا ستاد، فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری تا سال ۱۳۸۵، اعضای هیأت علمی و مسئولان فنی و پرستارانی که در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل کار می‌کردند، بودند.

به گفته نجاتیان، کار صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به صورت دستی انجام می‌شد که با راه اندازی سامانه کشوری، کار ثبت نام و صدور این پروانه از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیرکل دفترتوانمند سازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری(Nursing) نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

نجاتیان اظهار داشت: در نیمه دوم امسال اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار خواهد شد و فارغ التحصیلان جدید پرستاری و کسانی که نتوانسته‌اند دوره‌های بازآموزی خود را تکمیل کنند از جمله افرادی هستند که باید در آزمون شرکت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: