کد خبر: ۲۳۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 07
واقعیت این است که قاعده کلی، بزرگ تر بودن شوهر از همسرش است اما حکم کلی درباره ازدواجی که مرد کوچک تر است هم نمی توان داد و به شرط داشتن انتخابی آگاهانه، این ازدواج‌ها می‌توانند موفق باشند
شفا آنلاین>اجتماعی> شاید شما هم در آخرین روز هفته گذشته، برنامه دعوت (ویژه برنامه پیش از افطار شبکه یک) را دیده باشید. در این قسمت زوجی مهمان برنامه بودند که برخلاف آن چه به صورت معمول ما در اطراف خود سراغ داریم، خانم از آقا 10 سال بزرگ‌تر بود. این برنامه در فضای مجازی بازخوردهای فراوانی داشت و برخی آن را به عنوان ازدواجی عجیب توصیف کردند.

واقعیت این است که قاعده کلی، بزرگ تر بودن شوهر از همسرش است اما حکم کلی درباره ازدواجی که مرد کوچک تر است هم نمی توان داد و به شرط داشتن انتخابی آگاهانه، این ازدواج‌ها می‌توانند موفق باشند. اگر شما نیز چنین ازدواجی داشته‌اید  برای داشتن رابطه‌ای خوب با همسرتان بهتر است به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، توجه داشته باشید.

   در ارتباط با خود
1- داستان تردیدهای تان درباره انتخاب را با عقد کردن تمام شده بدانید و دیگر به آن نپردازید و درباره آن با دیگران گفت‌وگو نکنید. تا وقتی انتخاب قطعی نکرده‌اید، می‌توانید به آن بپردازید اما بعد از عقد دیگر زمان این حرف‌ها نیست.

2- شاید حرف از کنار گذاشتن تردیدها همیشه آسان نباشد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا موضوع را خاتمه دهید، استفاده از فهرست مزیت‌هاست. برای خود فهرستی از مزیت‌های ازدواج تان تهیه کنید. این روش می‌تواند به شما یادآوری کند که چرا شما دست به این انتخاب زده‌اید.

   در ارتباط با همسر
3- با توجه به تفاوت سنی، ممکن است در برخی حوزه‌ها دیدگاه‌های شما با همدیگر تفاوت‌های بیشتری داشته باشد، پس مهارت گوش دادن و همدلی را در خودتان تقویت کنید و از اهمیت انعطاف‌پذیری غافل نشوید.

4- تغییرات روانی- جسمی وابسته به سن را در زنان و مردان بشناسید. شناسایی این تغییرات به شما کمک می‌کند تا بتوانید از آن‌ها بهتر بهره‌برداری کنید.

5- اگر تصمیم به بچه‌دار شدن دارید، درباره این موضوع واقع‌بینانه برنامه‌ریزی کنید و محدودیت‌های سنی خانم‌ها در این زمینه را فراموش نکنید.

   در زمان حضور در جمع
6- در هر جمعی و در زمان معرفی همسرتان لازم نیست این موضوع را بیان کنید. این موضوع را به ویژه در جمع‌هایی که افرادی با تفکر بسته‌تر حضور دارند، بیشتر رعایت کنید.
7- از نقل کردن حرف‌های منفی دیگران درباره سن خود و همسرتان، برای او یا خانواده خود تا حد امکان خودداری کنید.

8- در زمان حضور در مهمانی‌ها و جمع‌ها در لباس پوشیدن و آرایش ظاهری به دنبال راه‌هایی باشید که این تفاوت را کمتر نشان دهد. یادتان باشد متاسفانه همه افراد آن قدر پخته نیستند که بدانند حق ندارند در حالی که شما ازدواج کرده‌اید درباره انتخاب شما، اظهارنظر کنند.خراسان

نویسنده : نرگس عزیزی | کارشناس ارشد مشاوره خانواده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: