کد خبر: ۲۳۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 28
شفاآنلاین:شنیده های خبرنگار شفاآنلاین حاکی ازاینست که دکترمهدی پیرصالحی،معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو،استعفای شفاهی خود را به وزیربهداشت اعلام کرده است.
به گزارش اختصاصی شفاآنلاین،این استعفاء  درحالی تقدیم دکترنمکی شده که دکترعبده زاده مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیزچندی قبل به دلیل سهام دار بودن دربخش خصوصی وچند ماه پس ازانتصاب استعفاء کرده بود. تا اینکه چهارم خرداد 98 نیز دکترپیرصالحی درحکمی دکترحمیدرضا اینانلو را به عنوان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو منصوب کرد.هم اکنون نیزوزیربهداشت سرگرم بررسی درباره گزینه های جایگزینی دکترپیرصالحی می باشد.ضمن اینکه گفته می شود وزیربهداشت درتلاش است سکان مهم سازمان غذا و دارو را تا حد امکان به یک غیرداروساز بسپارد که این نگاه با استقبال برخی کارشناس های حوزه دارو نیز روبرو شده است.

دکتر نمکی ،وزیر بهداشت نیز به تازگی درباره علت استعفای عبده زاده و امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو اظهار کرده بود: در گذشته روالی در سازمان غذا و دارو وجود داشت که در نوبت ها، صدور پروانه ها و مجوزها عدالت رعایت نمی شد و گلایه هایی در این زمینه وجود داشت که از دکتر پیرصالحی خواستیم این مشکل برطرف شود که خوشبختانه بسیاری از این مسائل از بین رفته است. در آینده نزدیک نیز به هیچ عنوان شاهد این مسائل و مشکلات در سازمان غذا و دارو نخواهیم بود.

دکتر عبده زاده سهام‌دار بخش خصوصی بود، استعفا داد

وی درباره ماجرای دکتر عبده زاده که در سمت مدیرکلی دارو سازمان غذا و دارو فعالیت می کرد، گفت: دکتر عبده زاده جزء افرادی نبود که در این زمینه در سازمان غذا و دارو ایجاد مشکل کند و فردی بسیار بی حاشیه است، اما چون در بخش خصوصی سهام داشت و قرار بر این بود که افراد شاغل در سازمان غذا و دارو، در بخش خصوصی سهام دار نباشند، خودش ترجیح داد که دست ما را برای تصمیم گیری باز بگذارد تا انتخاب کنیم.

نمکی ادامه داد: دکتر عبده زاده حتی این موضوع را در زمان ریاست دکتر اصغری هم مطرح کرده  و صادقانه بحث سهام داری در صنایع را بیان کرده بود.که سرانجام با استعفای او موافقت شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: