کد خبر: ۲۳۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 26
همه انواع این بیماری با درد شدید مفاصل همراه هستند. بیشتر افراد مبتلا به آرتریت علائم بیماری را با داروهای تجویزی درمان می‌کنند، اما این داروها علاوه برگران بودن، عوارض جانبی مختلفی از سردرد و سرگیجه گرفته تا نارسایی کبدی را به همراه دارند
شفاآنلاین>سلامت> آرتروز از عوامل عمده ناتوانی افراد بالغ به شمار می‌آید. بیش از صد نوع آرتروز وجود دارد که استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک، فیبرومیالژی و نقرس از جمله آنهاست.

به گزارش شفاآنلاین،  همه انواع این بیماری(Sickness) با درد شدید مفاصل همراه هستند. بیشتر افراد مبتلا به آرتریت علائم بیماری را با داروهای تجویزی درمان می‌کنند، اما این داروها علاوه برگران بودن، عوارض جانبی مختلفی از سردرد و سرگیجه گرفته تا نارسایی کبدی را به همراه دارند. در کنار مصرف دارو، تغذیه یکی از عملی‌ترین راه‌ها برای تسکین دردهای آرتروز است و باید توجه داشته باشیم که رژیم غذایی ما می‌تواند هم علت و هم درمان انواع مختلف آرتروز باشد.

مواد غذایی تحریک‌کننده آرتروز

بعضی از مواد غذایی مانند لبنیات، گوشت گاو، گندم، ذرت و سبزیجات تاجریزی ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک و نامطلوب در بدن شوند و مبتلایان به آرتروز بهتر است از آنها اجتناب کنند.

مواد غذایی مفید برای آرتروز

برخی مواد غذایی می‌توانند سبب کاهش التهاب و تسکین دردهای آرتروز شوند که عبارتند از:

 سیب:  سیب حاوی دوبیوفلاونوئید قوی یعنی کوئرستینوروتین است که در جلوگیری از انتشار هیستامین، مبارزه با التهاب، بهبود گردش خون و ارتقای سلامت(Health) سلولی نقش دارد.

 تخم‌مرغ: تخم‌مرغ سرشار از پروتئینی است که سطح تریپتوفان را در بدن افزایش می‌دهد. تریپتوفان ماده سازنده سروتونین است که در تسکین درد، تقویت روحیه و افزایش سطح آندروفین‌ها یا مسکن‌های طبیعی بدن نقش دارد.

 بادام: بادام سرشار از ویتامین E است که غشاهای سلولی را استوار کرده و رشد غضروف را تقویت می‌کند.

 گوشت بره: این ماده غذایی منبع خوبی از روی است و براساس اعلام انجمن آرتروز آمریکا کمبود روی در بدن با روماتوئید آرتریت مرتبط است.

 ماهی: ماهی‌های آب سرد مثل سالمون، ساردین، تن و ماهی خالمخالی منابع خوب اسیدهای چرب امگا3، اسید ایکوزاپنتانوئیک و دگزا هگزانوئیک هستندکه واکنش‌های التهابی بدن را سرکوب می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: