کد خبر: ۲۳۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 24
اظهار نظر در خصوص میزان افزایش تعرفه حق قانونی سازمان نظام پزشکی است و ما معتقدیم که افزایش تعرفه پزشکی باید از سوی صندوق‌های بیمه‌گر پرداخت شود و نباید بار مالی آن بر مردم تحمیل شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت رئیسه سازمان نظام پزشکی گفت: اظهارنظر در خصوص میزان افزایش تعرفه حق قانونی سازمان نظام پزشکی است و ما معتقدیم که افزایش تعرفه پزشکی باید از سوی صندوق‌های بیمه‌گر پرداخت شود و نباید بار مالی آن بر مردم تحمیل شود.

به گزارش شفا آنلاین، عباس آقا‌زاده اظهار کرد: در نیمه دوم سال ۹۷ کتاب ارزش‌های نسبی تعرفه‌ها به وزارت بهداشت(Ministry of Health) داده شده و ارزش گذاری نسبی تعرفه خدمات پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی مورد بازنگری قرار گرفته و آخرین ویرایش این کتاب به طور دقیق و با کمک انجمن‌های علمی ترجمه شده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام پزشکی ادامه داد:‌ معتقدم که تعرفه فعلی به طور دقیق محاسبه نشده است.

آقازاده گفت: قرار بود در متن این کتاب بدون هیچ تغییری تعرفه‌ها برای سال آینده تعیین و مشخص شود، زیرا کتاب ارزش‌گذاری نسبی نسبت کارکرد و درآمد پزشکان را تعیین می‌کند، به طور مثال نسبت درآمد پزشکان عمومی به متخصصان ارتوپدی را تعریف کرده است.

وی افزود: برخی افراد تصور می‌کنند کتاب ارزش‌های نسبی خدمات، پول بیشتری را به جامعه پزشکی(Medical Society) اختصاص می‌دهد در حالی که این کتاب نسبت کار پزشکی در رشته‌های مختلف را توضیح و تبیین کرده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: برای تعیین تعرفه باید قیمت واقعی تمام شده خدمات پزشکی ملاحظه شود و میزان افزایش سالیانه تورم در تعرفه مورد ملاک قرار بگیرد.بر اساس قانون تعرفه باید متناسب با تورم عمومی کشور و تا پایان سال گذشته تعیین و ابلاغ شود.

آقازاده اضافه کرد: برای تعیین تعرفه باید میزان افزایش تورم سالیانه که همان جزء فنی است به همراه میزان افزایش حداقل دستمزد سالیانه لحاظ شود.

وی در پایان تاکید کرد: اظهار نظر در خصوص میزان افزایش تعرفه حق قانونی سازمان نظام پزشکی است و ما معتقدیم که افزایش تعرفه پزشکی باید از سوی صندوق‌های بیمه‌گر پرداخت شود و نباید بار مالی آن بر مردم تحمیل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: