کد خبر: ۲۳۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 21
شواهد نشان می‌دهد باکتری‌های روده نقش پیچیده‌ای در حفظ سلامت عمومی بدن دارند. همچنین بررسی نتایج بدست آمده از مطالعات متعدد حاکی از آن است که تعدیل و کنترل میکروبیوم روده به تسکین علائم اضطراب کمک می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> پزشکان بر اساس مشاهدات خود تاکید کردند که کنترل و تعدیل باکتری‌های روده به بهبود علائم اضطراب کمک می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، شواهد نشان می‌دهد باکتری‌های روده نقش پیچیده‌ای در حفظ سلامت عمومی بدن دارند. همچنین بررسی نتایج بدست آمده از مطالعات متعدد حاکی از آن است که تعدیل و کنترل میکروبیوم روده به تسکین علائم اضطراب کمک می‌کند.

به گفته محققان باکتری‌هایی که به طور طبیعی در روده انسان وجود دارند نه تنها نقش حائز اهمیتی در سلامت جسمی فرد دارند بلکه برای سلامت و آرامش روحی و ذهنی نیز موثر هستند.

پیش از این محققان در مطالعه‌ای به ارتباط بین برخی انواع باکتری‌ها و خطر ابتلا به بیماری‌های(Diseases) روحی از جمله افسردگی پی برده بودند. همچنین در مطالعه دیگری نشان داده شد که باکتری‌های روده بر مکانیزم‌های مغز تاثیر گذاشته و به اضطراب کمک می‌کنند.

اکنون گروهی از محققان چینی به ارزیابی شواهد بدست آمده از ۲۱ مطالعه پرداختند که در آن‌ها عوامل تداخلی مختلف در کنترل و تعدیل میکروبیوم روده و تاثیر احتمالی آن‌ها بر علائم اضطراب مورد بررسی قرار گرفته‌بود.

محققان اظهار داشتند: اگرچه مطالعات انجام شده روی موش‌ها حاکی از آن است که عوامل تداخلی تنظیم کننده تعادل جمعیت باکتری‌های روده در کاهش رفتارهای سازگار با اضطراب مفید هستند، در حال حاضر شواهد علمی درباره اثربخشی این عوامل وجود ندارد. با انجام بررسی‌های جدید این امید وجود دارد که پاسخی برای ارتباط بین روده و مغز ارائه شود.

محققان چینی مطالعاتی را انتخاب کردند که انواع مختلف عوامل تداخلی را ارزیابی کرده بودند. از ۲۱ مطالعه در ۱۴ مورد آن‌ها پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های خوب به عنوان فاکتور اصلی تداخلی در تنظیم باکتری‌های روده مورد استفاده قرار گرفته بودند. در هفت مطالعه دیگر فاکتورهای تداخلی دیگر از قبیل تعدیل رژیم غذایی در نظر گرفته شد.

محققان(researchers) اظهار داشتند: در ۵۲ درصد از این مطالعات عوامل تداخلی تعدیل کننده باکتری‌های روده در کاهش علائم اضطراب کمک کننده بوده‌اند. در مطالعاتی که پروبیوتیک‌ها به عنوان عامل تداخلی در نظر گرفته شده بود اثربخشی آن حدود ۳۶ درصد بوده‌است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: