کد خبر: ۲۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 25
رئیس جمهور در مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی:
شفا آنلاین-دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه اعلام کرد : رسانه های اسلامی باید خود را برای یک نبرد فرهنگی عظیم در دنیای ارتباطات با کشورهای صنعتی و مدرن آماده کنند تا بتوانیم نسل امروز و فردا را حراست و بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام را در دل جوانان ، جاودانه سازیم.

به گزارش شفا آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری در هفتمین اجلاس مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی تصریح کرد برای این نبرد بزرگ تبلیغی باید به همه ابزارهای نو ارتباطی مجهز شویم.

وی تأکید کرد باید خود را برای یک نبرد فرهنگی عظیم با کشورهای صنعتی و مدرن آماده کنیم.

روحانی اظهارداشت: دعوای اصلی ما با غرب بر سر آن است که غرب می خواهد مصرف گرایی و لذت گرایی را مسیر زندگی نسل جوان ما قرار دهد.

رییس جمهوری افزود: دنیای غرب نمی خواهد جهان اسلام در مسیر دستیابی به فناوری مدرن قرار گیرد . سلطه خود را در انحصاری کردن فناوری های مدرن می داند و به همین دلیل به بهانه های مختلف می خواهد جهان اسلام و در حال توسعه را با فاصله ای چند ساله عقب براند.

وی تاکید کرد: رسانه های اسلامی باید بت تبعیض و لذت گرایی را بشکنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز رسانه ها بر سبک زندگی افراد تاثیر می گذارند افزود: اگر نتوانیم با قدرت از فرهنگ خود صیانت کنیم ، سبک زندگی در جوامع اسلامی به تدریج به سبک زندگی غربی مبدل می شود و بت های جدید بجای توحید بروز و ظهور می کنند که این جاهلیت برای دنیای اسلام فاجعه است.

نمایندگان ۳۶ کشور جهان شامل مدیران و نمایندگان ۳۰۰ شبکه رادیو و تلویزیونی و مؤسسه های تولیدی با شعار «رسانه های دیداری، صدای مقاومت و رویارویی با فتنه مذهبی» در این اجلاس شرکت دارند.

همزمان با این اجلاس، پنجمین بازار فیلم اسلامی و چهارمین نمایشگاه فناوری رسانه نیز گشایش یافت.

برچسب ها: نبرد ، فرهنگ ، کشور ، صنعتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: