کد خبر: ۲۳۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 19
امروزه تمامی امضاهای سازمان توسط کمیسیون‌ها و کمیته‌ها انجام می‌شود و در واقع دست یک نفر نیست و کمیسیون‌ها و کمیته ها باید برای صدور مجوز ورود کالاها تصمیم‌گیری کنند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در این سازمان رانت وجود ندارد بلکه عدم شفافیت را داریم، گفت: عدم شفافیت‌های بیرونی به برخی سوء‌تفاهمات دامن می‌زند.

به گزارش شفا آنلاین:مهدی پیرصالحی  در مورد رانت موجود در سازمان غذا و دارو،<Food and Drug Administration> گفت: در سازمان رانت وجود ندارد بلکه در برخی موارد عدم شفافیت را داریم.

امضاها در سازمان غذا و دارو دست یک نفر نیست

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: امروزه تمامی امضاهای سازمان توسط کمیسیون‌ها و کمیته‌ها انجام می‌شود و در واقع دست یک نفر نیست و کمیسیون‌ها و کمیته ها باید برای صدور مجوز ورود کالاها تصمیم‌گیری کنند.

عدم شفافیت‌های بیرونی به برخی سوء‌تفاهمات دامن می‌زند

وی با بیان اینکه عدم شفافیت‌های بیرونی به برخی سوء‌تفاهمات دامن می‌زند، تصریح کرد: برای برطرف کردن این سوء‌تفاهم‌ها نسبت به شروع فرآیندی که وزیر بهداشت دستور دادند یعنی بررسی عملکرد گذشته و شفافیت آینده اقدام کردیم.

پیرصالحی یادآور شد: تمامی کمیسیون‌ها و کمیته ها ضبط و به صورت آنلاین در اختیار نهادهای نظارتی  قرار داده می شود تا بتوانند نظارت کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: از نهادهای نظارتی خواستیم که در کمیسیون‌های ما حضور داشته باشند و از نمایندگان مجلس نیز درخواست کردیم با حضور در کمیسیون ها با فرآیندهای ما آشنا شوند.

وی افزود: بر این باورم که اگر شفافیت ما افزایش یابد نگرانی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

پیرصالحی در مورد قول وزیر بهداشت برای حذف رانت در سیستم غذا و دارو طی سه ماه آینده، افزود: بحث شفافیت‌ها را به صورت جدی پیگیری و دنبال می‌کنیم که تا سه ماه آینده به درستی تحقق یابد./خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: