کد خبر: ۲۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 25
شفا آنلاین-نماینده ایرانی فدراسیون جهانی طب سوزنی از گسترش درمانهای طب سنتی در ایالات متحد آمریکا خبر داد. همچنین، کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد از داروهای هومیوپاتی (طب مکمل) استفاده می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، امیر هومن کاظمی نماینده ایرانی فدراسیون جهانی طب سوزنی اظهار داشت: در ایالات متحده آمریکا 35 درصد درمان‌ها با کمک طب سنتی صورت می‌پذیرد، بطوریکه وزارت بهداشت استرالیا نیز طی گزارشی اعلام کرد که 30 درصد روند درمانی این کشور با کمک طب‌های مکمل از جمله طب سوزنی صورت پذیرفته است که مصداق بارز آن در روش درمانی IVF به کار گرفته شده است. البته ارائه روش طبی با داروهای هومیوپاتی باید براساس راهنماهای بالینی صورت پذیرد.

کاظمی با اشاره به توصیه سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از طب‌های مکمل و سنتی عنوان کرد: طب‌ سنتی ریشه در تاریخ و سرزمین کشورها دارد، ولی طب مکمل به قدمت تاریخی بر نمی‌گردد بلکه نوعی طب جایگزین به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: سال‌هاست که سازمان بهداشت جهانی در کنار طب رایج؛ طب مکمل را نیز تشویق می‌کند زیرا طب رایج با وجود همه پیشرفت‌هایی که کرده است در برخی مواقع جوابگوی نهایی درمان نیست، بنابر این می‌توان با طب مکمل و براساس مستندات علمی که مجامع بین‌المللی و علمی دنیا نیز همراه سازمان بهداشت جهانی آن را پذیرفته‌اند برای درمان‌ها به کار گرفت، بطوریکه با کمک طب مکمل می‌توان هزینه بیماری را نیز کاهش داد و اثربخشی درمان را افزایش داد و روند درمان را کامل کرد.

در ادامه برنامه پزشکی «نبض» با موضوع طب مکمل، رهنما عضو انجمن هومیوپاتی ایران اظهار داشت: روش‌های دارویی هومیوپاتی با استفاده از داروهای رقیق شده صورت می‌پذیرد که شامل داروهای طبیعی است که قبل از فارماکوپه شدن برای روی افراد سالم تست می‌شود و در روند درمان نیز پس از گرفتن شرح حال از بیمار داروهای طبیعی برای فرد تجویز می‌شود.

رهنما با تاکید بر شواهد علمی از درمان بیماران براساس روش‌های دارویی هومیوپاتی عنوان کرد: در مقالات علمی و روش‌های متعدد، روند درمان دارویی هومیوپاتی هم بر روی انسان و هم بر روی حیوانات تایید شده است. مثلاً اطفالی که دچار اسهال حاد بودند با روش طبی هومیوپاتی بهبود پیدا کردند و زمان درمان آنها نیز کوتاه‌تر شده است.

عضو انجمن هومیوپاتی خاطرنشان کرد: در روش طب دارویی هومیوپاتی، مهم ادغام این شیوه طب طبیعی و مکمل با درمانهای رایج است که سازمان بهداشت جهانی نیز به اینگونه درمان‌های مکمل موکداً توصیه می‌کند، به طوریکه براساس آمارهای 2001 تا 2003 کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس 30 تا 35 درصد از داروهای هومیوپاتی استفاده می‌کنند.

برچسب ها: آمریکای ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: