کد خبر: ۲۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 25
شفا آنلاین-وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:اثرات مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،سیدˈحسن هاشمیˈشامگاه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان همدان افزود:خوشبختانه حمایت مسوولان اجرایی استانها و ائمه جمعه و تقدیر این افراد از اجرایی شدن این طرح ما را برای ادامه کار دلگرم تر کرده است.

وی اظهار داشت:در اکثر بیمارستان های کشور مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد و تنها در چند مرکز درمانی استان تهران مشکلات کوچکی وجود دارد که به زودی رفع خواهد شد.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی افزود:خوشبختانه استان همدان دارای مسوولان اجرایی کارآمد و فعال است و این استان از جمله استان های پیش رو در اجرای این طرح می باشد.

وی ادامه داد:تغییرات به وجود آمده در بخش بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید یک کار با ارزش است که نشانگراهمیت داشتن ویژه حوزه سلامت برای دولت است.

وی اضافه کرد:رییس جمهوری، تغییرات در حوزه سلامت را کاری بسیار سنگین و با ارزش قلمداد کرده و همواره اهمیت ویژه ای را برای این حوزه قائل است.

وی بیان کرد:میزان موفقیت در اجرای طرح تحول نظام سلامت را مردم مشخص می کنند و اجرایی شدن فاز دوم این طرح که با حضور متخصصان همراه خواهد بود نیازمند جلب رضایت پزشکان است.

وی در رابطه با وجود زیر میزی ها و انتقال بیماران از بیمارستان به مطب گفت:در این بخش باید از شعار دادن جلوگیری کرده و واقع بینانه عمل کرد زیرا فعالیت هایی که در گذشته در این بخش انجام شده فایده چندانی نداشته است.

وی تقویت خدمات بخش دولتی و حرکت در کنار بخش خصوصی را از راهکارهای موثر در کاهش این معضل دانست و گفت:واقعی شدن تعرفه ها و تقویت دستگاه های نظارتی نیز از دیگر عوامل موثر در این بخش است.

وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد:طرح های عمرانی بخش سلامت که قابل بهره برداری هستند و مشکلی در اعتبارات ندارند تا پایان سالجاری افتتاح خواهند شد و سایر طرح ها نیز با اعتبارات مصوب مجلس پیش خواهند رفت.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی عصر شنبه برای افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی و نیز بررسی وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی استان همدان وارد همدان شد و قرار است امروز ضمن بازدید از حوزه بهداشت و درمان استان از نزدیک روند اجرایی طرخ نظام سلامت در استان همدان را بررسی کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: