کد خبر: ۲۳۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 14
گروهی از متخصصان سلامت در دانشگاه سیدنی به شواهد جدیدی دست پیدا کردند که نشان می‌دهد نانوذرات موجود در بسیاری از مواد غذایی اثرات نامطلوب و قابل توجهی بر سلامت بدن دارند
شفاانلاین>سلامت> متخصصان استرالیایی در بررسی‌های اخیر دریافتند که نوعی افزودنی غذایی موسوم به E171 بر میکروبیوم روده اثر می‌گذارد.

به گزارش شفاآنلاین، گروهی از متخصصان سلامت در دانشگاه سیدنی به شواهد جدیدی دست پیدا کردند که نشان می‌دهد نانوذرات موجود در بسیاری از مواد غذایی اثرات نامطلوب و قابل توجهی بر سلامت بدن دارند.

در این مطالعه تاثیر افزودنی غذایی E171 (دی اکسید تیتانیوم) که به مقدار زیاد در مواد غذایی و برخی داروها به عنوان عامل سفید کننده استفاده می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت. این افزودنی در بیش از 900 محصول غذایی از قبیل آدامس و سس مایونز وجود دارد و روزانه مقدار قابل توجهی از آن وارد بدن می‌شود.

مطالعه انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که مصرف مواد غذایی حاوی افزودنی E171 بر میکروبیوم روده اثر می‌گذارد و می‌تواند در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل بیماری‌های التهابی روده و سرطان روده نقش داشته باشد.

محققان استرالیایی اظهار داشتند: هدف از انجام این تحقیق این است که استفاده از نانوذرات در استرالیا و دیگر کشورهای جهان بر اساس استانداردها و قوانین جدید باشد. درحالیکه نانوذرات در داروها(medicines)، مواد غذایی و پوشاک کاربرد دارد تاثیرات احتمالی آن‌ها به ویژه اثرات طولانی مدت آن به درستی مورد مطالعه قرار نگرفته‌ است.

افزایش تعداد مبتلایان به زوال عقل، بیماری‌های خودایمنی، سرطان(Cancer) پیشرفته، اگزما، آسم و اوتیسم می‌تواند با قرار گرفتن در معرض نانوذرات مرتبط باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: