کد خبر: ۲۳۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 11
این بیماری، بیماری مهمی است به همین دلیل یک ماه برای اطلاع رسانی در مورد لوپوس فرصت داده شده است
شفاآنلاین>سلامت> مراسم بزرگداشت روز جهانی لوپوس عصر روز پنج شنبه 19 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی تهران برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین، به نقل ازروابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی،
دکتر اکبریان، رئیس انجمن حمایت از بیماران لوپوس، ماه می را ماه بزرگداشت و اطلاع رسانی لوپوس دانست و گفت: این بیماری، بیماری مهمی است به همین دلیل یک ماه برای اطلاع رسانی در مورد لوپوس فرصت داده شده است.

وی این جشن را یازدهمین مراسم انجمن حمایت از بیماران لوپوس در روز جهانی لوپوس دانست و گفت: رسالت انجمن این است که بیماران در انجمن حضور پیدا کنند و نحوه برخورد با لوپوس را یاد بگیرند. لوپوس بیماری مزمن است و کسی که مبتلا به لوپوس می شود باید با پزشکش همیاری و همراهی کند. آموزش و یادگیری در این مسیر بسیار مهم است.

رئیس انجمن حمایت از لوپوس رسالت این انجمن را در سه سطح آموزش به بیمار، آگاهی دادن به مردم و انجام تحقیقات در زمینه بیماری لوپوس دانست.

دانشکده پرستاری و مامایی میزبان روز جهانی لوپوس
دکتر نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و روز جهانی لوپوس گفت: افتخار من و همکارانم در دانشکده است که امروز میزبان انجمن حمایت از بیماران لوپوس و اساتید بزرگوار است.

وی با اشاره به اهمیت مراقبت های پرستاری در بیماران مزمن خاطر نشان کرد که هر جایی که بیماری سیر مزمن می گیرد؛ بیماری که بیش از 6 هفته به طول بکشد و در جاهایی که درمان طولانی مدت است و یا درمان ها نگهدارنده و علامتی است؛ نقش مراقبت های پرستاری و مراقبت از بیمار و خود مراقبتی اهمیت صدچندان پیدا می کند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی گفت: مسئولیت اجتماعی دانشکده پرستاری و مامایی این نکته را ایجاب می کند که بنا به ماهیت حرفه ای و شغلی خود، نقش خود را به عنوان دانشکده معین انجمن حمایت از بیماران لوپوس و بازوی علمی و تحقیقاتی این انجمن بداند.
وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم خاطره ای که از دانشکده پرستاری و مامایی تهران خواهید داشت ماندگار و جاودانه باشد.

تاکید بر نقش پرستاران در پیشگیری (prevention)از بیماری ها
دکتر سادات سیدباقر مداح، مادر پرستاری نوین ایران بر نقش پرستاران در پشیگیری از بیماریها و راهکارهای کاهش عوارض خاص بعد از ابتلا به بیماری تاکید کرد.

خوب زندگی کردن را از هم بیاموزیم
دکتر بهروز برومند، نفرولوژیست بیماری لوپوس را بیماری طولانی مدت دانست و گفت: ما می خواهیم با این بیماری خوب زندگی کنیم و این را باید از همدیگر یاد بگیریم. گردهمایی هایی که مبتلایان به یک بیماری دارند؛ بسیار به آنها کمک می کند که از هم بیاموزند و از تجربیات همدیگر یاد بگیرند که چطور می توانند یک بیماری جدی را شکست دهند.

وی تصریح کرد: اگر آگاهی خوبی داشته باشیم و بتوانیم با هم کار کنیم این بیماری شکست پذیر است.

دکتر برومند همچنین دکتر اکبریان را به خاطر فعالیت هایش در زمینه کمک به بیماران لوپوس تحسین کرد.

اصلاح سبک زندگی، فعالیت در جامعه و اصلاح نوع تغذیه؛ راه درمان بیماری لوپوس
دکتر خورشید وسکوئی، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان با ابراز خرسندی از برگزاری این جشن در دانشکده پرستاری(Nursing) و مامایی تهران گفت: این دانشکده به عنوان دانشکده مادر پرستاری در کشور یکی از وظایف مهمش حمایت از بیماران است و این جشن به نوعی یک جور اعلام حمایت است. دانشجویان هم می آموزند علاوه بر نقش آموزشی و پژوهشی بحث حمایت را یاد بگیرند و در جامعه موثر باشند.

دکتر وسکوئی جشن گرفتن لوپوس را حرکتی مثبت توصیف کرد و گفت: بیماری باید جشن گرفته شود؛ هر چه خداوند به انسان می دهد زیباست؛ خداوند هر کسی را بیشتر دوست دارد او را وارد وادی امتحان می کند.

وی با اشاره به ابتلای خانم ها در سنین باروری و همزمانی با فعالیت های اجتماعی و ایفای نقش مادری توسط بیماران مدیریت این بیماری را کاری دشوار دانست و روحیه بالا و برخورد قوی بیماران با این بیماری ابراز خرسندی کرد.

دکتر وسکوئی با تاکید بر اصلاح سبک زندگی، فعالیت در جامعه و اصلاح نوع تغذیه گفت: اگر ما بخواهیم می توانیم با بیماری کنار بیایم و بیماری نمی تواند کاری انجام دهد.

الزام تربیت پرستاران تخصصی در حوزه آموزش به بیمار
دکتر رستمیان، معاون فرهنگی دانشگاه با یادآوری گام های اولیه تشکیل انجمن حمایت از بیماران لوپوس از 15 سال پیش و رشد و گسترش انجمن در استان های دیگر  خاطرنشان کرد: اگر واقعه ای اتفاق می افتد خیلی ها برایش تلاش کرده اند؛ لذا باید از همه آنها برای به ثمر رسیدن این تلاش ها تشکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت مراقبت های پرستاری در روند مراقبتی و درمانی بیماران لوپوس گفت: پرستاری ما باید در بخش های مختلف آموزش داده شوند تا بتوانند مراقبت های تخصصی ارائه دهند.

وی تشکیل و توسعه انجمن هایی چون انجمن حمایت از بیماران لوپوس را شاخص توسعه یافتگی انسان ها و جوامع دانست و گفت: برخی از انجمن ها خیلی علمی و خوب کار می کنند و با دادن آگاهی مانع از گسترش باورهای غلطی می شوند که با آنها زندگی می کنیم. مسیری که در انجمن حمایت از بیماران لوپوس طی شده مسیر بسیار خوبی است و جای قدردانی دارد.

هایده نکته دان، قائم مقام انجمن حمایت بیماران لوپوس نیز هدفش از عضویت در این انجمن را ارتقای سبک زندگی و تاثیر گذاری در آرامش بیماران عنوان کرد و از زحمات دکتر اکبریان رئیس انجمن، یزدانی قائم مقام مدیرعامل و مدیر روابط عمومی انجمن و هیات مدیره انجمن قدردانی کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سیده صبریه عبدالله پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
خیلی ازتون ممنونیم بابت همیاریتون
مرضیه خوشنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
0
سلام .سپاس .من لوپوس دارم.ساکن قزوین هستم .تو قزوین انجمن لوپوس نداریم .حتی لوپوس جز بیماریهای خاص محسوب نمیشه .ما باید چی کارکنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: