کد خبر: ۲۳۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 07
باید زمینه تحقق آن فراهم شود و برای این مهم باید سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت از حالت درمان‌محوری خارج و بر مبنای سیاست‌های کلی حوزه سلامت کشور که بر بهداشت و پیشگیری تأکید کرده است، تنظیم شود
شفاآنلاین>سلامت> عضو شورای‌عالی نظام پرستاری کشور با تاکید بر شعار امسال روز جهانی بهداشت که بهداشت و سلامت برای همه است، گفت: خارج شدن از حالت درمان‌محوری و اجرای طرح پزشک خانواده می‌تواند به شعار امسال روز جهانی بهداشت جامه عمل بپوشاند.

به گزارش شفاآنلاین، علی اشرف رحمان‌پناه با بیان این‌که برای تحقق این شعار و خارج شدن از حد شعار و رفع مسئولیت گفت: باید زمینه تحقق آن فراهم شود و برای این مهم باید سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت از حالت درمان‌محوری خارج و بر مبنای سیاست‌های کلی حوزه سلامت کشور که بر بهداشت و پیشگیری(prevention) تأکید کرده است، تنظیم شود.

عضو شورای‌عالی نظام پرستاری ادامه داد: باید زیرساخت‌های امکان دسترسی همه به بهداشت و درمان ارزان و حتی رایگان برای عموم در سطح نخست فراهم شود.

رحمان‌پناه گفت: این مهم تنها با اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع امکانپذیر است، متأسفانه این طرح از ابتدای برنامه سوم توسعه تاکنون در کشور اجرایی نشده است.

وی افزود: این‌که هر ساله طی یک هفته برنامه‌های تبلیغاتی، بنر و تیزر درست کنیم و در چند تریبون فریاد بهداشت همگانی سرداده شود و بعد از آن تمام برنامه و سیاست‌های ما ساخت بیمارستان و توسعه درمان( cure)شود و آن را کلید ارتقای سیاسیون شود، راه به جایی برده نمی شود. از این‌رو مسئولان و تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران حوزه سلامت باید از پوسته خودساخته درمان‌محوری خارج و سلامت‌محور شوند تا بتوان این شعار را به بروز و ظهور برسانیم و در عمل در جامعه پیاده کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: